Gå till innehåll

GPS-puck till Vista?


rainwomen

Recommended Posts

vi har tänkt använda datorn till sjökort tillsammans med gpspuck. men när vi pluggar in pucken till datorn får muspekaren ett spel o far runt över hela skärmen, inte alltid som datorn hittar pucken heller. vi har använt det när det funkat. varför funkar det inte jämt o beror det på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Detta har jag också varit med om, men inte under Vista, utan under XP och Win 2000.

Problemet, som tycks visa sig sporadiskt, är att Windows uppfattar navigatorn som en mus!

De lösningar jag har hittat är avsedda för XP, så jag vet inte om/hur de fungerar med Vista.

Microsoft COMDisable Tool

Hoppande mus (PChemma)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har ändrat som jag skulle enligt ena länken. från 3 till 4 skulle man ändra. jag hade inställning standard o inte 3, men har ändrat till 4 jag hoppas att det e rätt för jag kan inte kolla med pucken för den sitter fast på båten så vi ska åka ner nu o kolla. ville bara va säker på att vi gjort rätt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju också testa med Microsoft COMDisable Tool.

Möjligen gjorde du inte helt rätt då du ändrade i registret. :-

Kanske någon registermästare kan lägga upp en registerfil (för Vista) för den aktuella nyckeln? ;)

Starta Registereditorn och navigera till nyckeln HKEY_LOCAL_MACHINE / SYSTEM / CURRENT_CONTROL_SET / SERVICES. Leta reda på värdet Start i högra panelen. Förmodligen är det satt till 3? Dubbelklicka och ändra till 4.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...