75jailbreak Posted September 9, 2008 Share Posted September 9, 2008 Hej... är ny på detta forum så om detta är ett redan besvarat ämne ber jag om ursäkt och i sådant fall kanske någon vänlig själ kan peka mig i rätt riktning. iallafall: Mitt bekymmer är när jag bootar upp datorn så blinkar den lilla ikonen för "säker borttagning av maskinvara" till nere i aktivitetsfältet. Sedan är min CD/DVD borta både i utforskaren och i systemet. Vid uppstart har jag gått in i BIOS och tittat och där finns den med. Om jag är snabb vid uppstarten av XP så hinner jag se att det är just min CD/DVD som "tas bort". Någon som vet hur jag skall gå tillväga ?? Jag har en Fujitsu Siemens Lifebook E8210 med XP Professional CD/DVD heter MATSHITA UJ-841 Tacksam för svar / Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted September 9, 2008 Share Posted September 9, 2008 Kan du se den i Enhetshanteraren, så kan du försöka uppdatera drivrutinen... eller kanske avinstallera, starta om burken, och se om Windows "upptäcker ny maskinvara". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
75jailbreak Posted September 9, 2008 Author Share Posted September 9, 2008 Hittade problemet. Det var en Power Save Utility som medföljer i datorn som Avaktiverade CD/DVDn hela tiden även när man körde med nätsladd i.... Konstigt att den tog bort den både från utforskaren och även i enhetshanteraren ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts