Gasse Posted September 13, 2008 Posted September 13, 2008 Felmeddelande "Page_fault_in_nonpaged_area" kommer upp i blåskärmen har försökt göra systenåterställning , någon son har nåt tips . datorn startar som den ska och skrivbordet kommer upp , sen när jag ska öppna något så går den ner i detta läge , kan det vara hårddisken? :) Quote
JoWa Posted September 13, 2008 Posted September 13, 2008 Hej, Har du gjort någon förändring av hårdvaran? Det meddelande du får, fick jag på en dator efter att ha satt i en tredje minnesmodul. Jag tog bort minnesmodulen, och problemet försvann. Quote
lbl Posted September 13, 2008 Posted September 13, 2008 Om man Göbblar det här på bara svenska sidor: http://www.google.com/search?hl=en&as_...i=&safe=off , så finner man - som fjärde träff - att ämnet redan tagits upp, JUST HÄR: alltomxp.se och alltomvista.se - [ Translate this page ]PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA betyder att Windows försöker att läsa eller skriva från växlingsfilen i ett utrymme som "inte existerar", ... www.alltomxp.se/forum/index.php?topic=4418.msg30803 Gå alltså till den där adressen, och testa även de övriga träffarna på Göbbels! /LbL! Quote
Gasse Posted September 13, 2008 Author Posted September 13, 2008 Felet betecknas på blå skärmen som : STOP: 0xE15A6000 Ox00000000 Ox804D9BA4 0X00000001 Också över paged fault in non page area Quote
Gasse Posted September 19, 2008 Author Posted September 19, 2008 ;D Kan bara meddela att efter att ha bytt ut intern minnen kollat grafikkortet så hände ingenting. Hör och häpna det som orsakade krashcen var service pack 3 XP , efter avinstallation fungerar det perfekt. ;D Quote
Recommended Posts