Gå till innehåll

Windows Update söker inte automatiskt efter uppdateringar i Vista


grinders

Recommended Posts

Hej!

Jag har nyligen köpt en bärbar dator från HP.När jag har startat den och har kopplat mig mot nätet förväntade jag mig att den skall söka efter de uppdateringar som behövs ( vilket är över 47 stycken) och installerar de eftersom det var den inställningen jag har valt när Vista installerades.Men trots att jag är kopplat mot nätet så händer inget och jag därför gick in i Windows Update och sökt själv.Allt gick bra där men jag undrar om det är normalt? Att dator inte söker själv uppdateringar även om den är ny.

/grinders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också nyligen köpt en laptop från Toshiba med Vista Buisness som installerades vid uppstarten. Jag valde dock att inte uppdatera just då, men sedan allt var klart och jag plockat bort dom program jag inte ville ha, som fanns medskickat på datorn och efter att jag installerat mitt eget antivirus, så klickade jag i att det skulle gå per auto och då hämtades alla uppdateringar, även SP1 som jag tror hämtades andra dagen efter installationen. Det stannade av någon gång, men allt gjordes utan min medverkan. Normalt är ju update med auto satt till 03.00 på natten och då blir det aktiverat i regel dagen efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...