Gå till innehåll

MSN och torrents funkar inte!


Ivorian

Recommended Posts

Tjena!

I fredags tog jag ur min dator och tog med din till min farsa. Jag sitter där hela helgen utan bredband och kommer sedan hem igen, kopplar i datorn och ska sätta mig vid msn. Jag får Felkod 80072745. Den påstår sedan med msn reparation att jag har problem med mina nätverksportar och min fil med värdedator information.

Jag trycker på reparera men får ändå samma fel igen då jag försöker logga in. Detsamma gäller torrents. Dem vägrar tanka. Däremot kan jag tanka vanliga nedladdningar i vanlig hastighet.

Någon som har någon lösning på detta problemet? Vill inte installera om mitt Vista för sådana småsaker.

Tack på förhand  //Ivorian

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Samma sak har skett igen men nu i XP. Torrents vägrar ladda och MSn vägrar logga in :S Vad har hänt egentligen?

Ingen brandvägg som står och hindrar då? Man måste ju godkänna en del program, annars är de blockade.

Och du har testat att byta port i ditt torrentprogram?

Testa även att byta ställe för nedladdning i torrentprogrammet, dvs du byter ställe där färdiga torrentar hamnar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma sak har skett igen men nu i XP. Torrents vägrar ladda och MSn vägrar logga in :S Vad har hänt egentligen?

Ingen brandvägg som står och hindrar då? Man måste ju godkänna en del program, annars är de blockade.

Och du har testat att byta port i ditt torrentprogram?

Testa även att byta ställe för nedladdning i torrentprogrammet, dvs du byter ställe där färdiga torrentar hamnar.

Har testat det redan och det funkar inte. När jag sätter i mitt trådlösa USB kort så kan jag tanka torrents och vara ute på msn men detta är bara 1/4 speed av vad jag hade innan :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!!

har du router med inbyggd brandvägg i den??

mvh p.j.o

Japp, men det är en såkallad "Redbox" Som min låtsasfarsas bredbands företag äger. I den finns Linux och är väldigt svår att fixa iordning själv. Det har alltid funkar förut. Jag fattar inte vad en liten fjuttig helg hos farsan ska göra för att det ska bli såhär :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...