Ivorian Posted September 16, 2008 Posted September 16, 2008 Tjena! I fredags tog jag ur min dator och tog med din till min farsa. Jag sitter där hela helgen utan bredband och kommer sedan hem igen, kopplar i datorn och ska sätta mig vid msn. Jag får Felkod 80072745. Den påstår sedan med msn reparation att jag har problem med mina nätverksportar och min fil med värdedator information. Jag trycker på reparera men får ändå samma fel igen då jag försöker logga in. Detsamma gäller torrents. Dem vägrar tanka. Däremot kan jag tanka vanliga nedladdningar i vanlig hastighet. Någon som har någon lösning på detta problemet? Vill inte installera om mitt Vista för sådana småsaker. Tack på förhand //Ivorian Quote
Sir_N Posted September 16, 2008 Posted September 16, 2008 Microsoft föreslår denna åtgärd: http://messenger-supportse.spaces.live.com...20D29!116.entry Snabbläste och felkoden tycks ha med nätverket att göra... Quote
Ivorian Posted September 16, 2008 Author Posted September 16, 2008 Tack men det hjälpte tyvärr inte :/ Några mer förslag? Quote
Sir_N Posted September 16, 2008 Posted September 16, 2008 Jag ser att länken kapades, kopierade du in hela länken eller klickade du på den? Repris, så får vi se hur den ser ut: http://messenger-supportse.spaces.live.com...20D29!116.entry Nu kopierade jag in den med URL-knappen, så nu är länken obruten Med bara den "blå" länken i förra inlägget, så kommer du till en annan sida. Quote
Ivorian Posted September 17, 2008 Author Posted September 17, 2008 Jo jag kopierade hela länken. Det funkade inte men har löst det nu. Genom en ominstallation av Vista. Quote
Sir_N Posted September 17, 2008 Posted September 17, 2008 OK, alla sätt är bra... Glömde skriva att du kunde ha provat MS support för MSN, de är ätt duktiga. Quote
Ivorian Posted September 18, 2008 Author Posted September 18, 2008 Samma sak har skett igen men nu i XP. Torrents vägrar ladda och MSn vägrar logga in :S Vad har hänt egentligen? Quote
Guest DimensionX Posted September 18, 2008 Posted September 18, 2008 Samma sak har skett igen men nu i XP. Torrents vägrar ladda och MSn vägrar logga in :S Vad har hänt egentligen? Ingen brandvägg som står och hindrar då? Man måste ju godkänna en del program, annars är de blockade. Och du har testat att byta port i ditt torrentprogram? Testa även att byta ställe för nedladdning i torrentprogrammet, dvs du byter ställe där färdiga torrentar hamnar. Quote
Ivorian Posted September 18, 2008 Author Posted September 18, 2008 Samma sak har skett igen men nu i XP. Torrents vägrar ladda och MSn vägrar logga in :S Vad har hänt egentligen? Ingen brandvägg som står och hindrar då? Man måste ju godkänna en del program, annars är de blockade. Och du har testat att byta port i ditt torrentprogram? Testa även att byta ställe för nedladdning i torrentprogrammet, dvs du byter ställe där färdiga torrentar hamnar. Har testat det redan och det funkar inte. När jag sätter i mitt trådlösa USB kort så kan jag tanka torrents och vara ute på msn men detta är bara 1/4 speed av vad jag hade innan :/ Quote
p.j.o Posted September 18, 2008 Posted September 18, 2008 Hej!! har du router med inbyggd brandvägg i den?? mvh p.j.o Quote
Ivorian Posted September 18, 2008 Author Posted September 18, 2008 Hej!!har du router med inbyggd brandvägg i den?? mvh p.j.o Japp, men det är en såkallad "Redbox" Som min låtsasfarsas bredbands företag äger. I den finns Linux och är väldigt svår att fixa iordning själv. Det har alltid funkar förut. Jag fattar inte vad en liten fjuttig helg hos farsan ska göra för att det ska bli såhär :S Quote
p.j.o Posted September 18, 2008 Posted September 18, 2008 har du samma portnr som innan för har du inte de så finns de risk att den inte släpper igenom ... Quote
Ivorian Posted September 18, 2008 Author Posted September 18, 2008 har du samma portnr som innan för har du inte de så finns de risk att den inte släpper igenom ... Efter mycket tjat öppnade han allt och fixade till det. Det funkar galant igen Tack för alla svar! Quote
Recommended Posts