Gå till innehåll

Problem att installera Photoshop efter tidigare avinstallation


kattis

Recommended Posts

Det finns alltid spår kvar av avinstallerade program. Särskilt i registret. En liten städning med t.ex. CCleaner kan nog rekommenderas (välj Slim-versionen).

Vilken version av Photoshop är det? Senare versioner skall aktiveras. Avaktiverades datorn i samband med avinstallation (om det nu är en ny version av Photoshop)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns alltid spår kvar av avinstallerade program. Särskilt i registret. En liten städning med t.ex. CCleaner kan nog rekommenderas (välj Slim-versionen).

Vilken version av Photoshop är det? Senare versioner skall aktiveras. Avaktiverades datorn i samband med avinstallation (om det nu är en ny version av Photoshop)?

Hon hade CS installerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att CS2 är första versionen som skall aktiveras.

Hennes avinstallation får nog anses vara mycket ofullständig. Rensning av registret kan hjälpa. Om det är hela lösningen vet jag inte, men det skulle jag börja med. En effektivare registerrensare än CCleaner, är Comodo Registry Cleaner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att CS2 är första versionen som skall aktiveras.

Hennes avinstallation får nog anses vara mycket ofullständig. Rensning av registret kan hjälpa. Om det är hela lösningen vet jag inte, men det skulle jag börja med. En effektivare registerrensare än CCleaner, är Comodo Registry Cleaner.

Om den är effektivare, varför använder inte man den jämt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om den är effektivare, varför använder inte man den jämt?

Bra fråga. ;) CCleaner, som jag också rekommenderade, är i första hand (som jag ser det) en filstädare, som tar bort temp-filer och annat onödigt som tynger datorn. Registerrensaren där ser jag som en bonus, och den kör jag ofta i samband med filstädning. CCleaner är mycket bra, men bör kompletteras med en kraftfullare registerrensare, t.ex. den från Comodo.

Här en jämförelse:

comparison_chart.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Comondo, finns den på svenska, är den gratis ???

LB

Comodo Registry Cleaner är helt gratis, men finns endast på engelska. Det är dock så lättanvänt att det inte borde ställa till några problem. Du kan ju alltid fråga här på alltomxp, om du undrar över en knapp eller meny ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja med Scan my Registry. Det kommer då upp en varningsruta. Stäng alla andra program och klicka på OK. Då börjar sökningen i registret. Då resultatet visas är allt utom Unsafe Entries markerat. Om du också vill markera dessa får du ta ställning till. (Jag markerade dem.) Klicka sedan på Clean Registry, så är det klart. Klicka på Done.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...