Gå till innehåll

Får inget ljud mellan datorn och TV:n


brakar

Recommended Posts

Köper ibland hockeymatcher via WEB-TV från C-More. Jag har använt både HDMI-kabel och DVI-kabel men ingen av gångerna har jag fått ljudet till TV:n. Ljudet stannar i datorn. Har frågat på flera databutiker utan att få något svar, ingen som vet.

Jag har en Packard Bell M66 P-015, och TV:n är en 19" Samsung LR19R71. TV:n har ingen HDMI-ingång utan endast en DVI-ingång. När jag har provat med HDMI har jag haft en adapter från DVI till HDMI insatt i TV:n. När jag använt HDMI-kabel från datorn till adaptern i TV:n så hittar TV:n inte någon HDMI-enhet, endast en DVI-enhet.

Jag har inte provat att välja att se via PC i valet av media i T`V:n.

Någon som kan ge mig en lösning på problemet

Braxen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Jag kan bara säga att med en dvi kabel mellan dator och tv kan du inte få med något ljud, då får du dra en extra kabel mellan datorn ljudkort och tv:s ljudingång.

I och med att du sätter en konverter mellan hdmi och dvi så försvinner ljudet men bilden blir kvar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om grafikkortet är Nvidia som du har på datorn så skall du inte få något ljud. ATI fungerar däremot med ljud  :)

Va?  ???  Sitter med ett NVidia-kort. < HDMI < till Stereon och till tv:n. Och här funkar ljudet digitalt och helt utan problem. (nu skryter ja också  ;D )

Prova med en separat ljudkabel.  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om grafikkortet är Nvidia som du har på datorn så skall du inte få något ljud. ATI fungerar däremot med ljud  :)

Va?  ???  Sitter med ett NVidia-kort. < HDMI < till Stereon och till tv:n. Och här funkar ljudet digitalt och helt utan problem. (nu skryter ja också  ;D )

Prova med en separat ljudkabel.  ;)

Jaha , jag menade med HDMI alltså Nvidia behöver ett separat ljudkabel vilket ATI inte gör ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A,ha. Skrev lite dumt ovan ser ja nu.

Ja menar att brakar i första inlägget skulle prova med en extra ljudkabel, eftersom ljudet inte går via DVI:n. Så nu har ja sagt de.  :D

Och angående DVI:n på ett NVidia-kort, så funkar ljudet via HDMI:n alldeles utmärkt. Ja har ingen extra kabel.

Om de inte skulle funka, så är de bara en kontakt på moderkortet som ska anslutas till NVidia-kortet, för de digitala ljudet. Samma med en del TV-kort.

Så nu har ja skrivit allt de här, för att ja va så slarvig i mitt förra inlägg. Nu e ja väl duktig?  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...