Lasse B Posted September 24, 2008 Share Posted September 24, 2008 Vet någon vad detta betyder När jag tittar i loggboken kommer det ibland opp följande Rött kryss Fel följt av nwiew_info LB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted September 24, 2008 Share Posted September 24, 2008 Det är en nVidia-komponent. Har du uppdaterade drivrutiner till ditt grafikkort? Annars hämta här. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted September 24, 2008 Author Share Posted September 24, 2008 Ja du, det där var nog för komplicerat för mig ?? hur gör man ??? LB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted September 24, 2008 Share Posted September 24, 2008 Markera I have read and agree to the terms and conditions of the NVIDIA Software License Agreement. och tryck på Download Now. Då visas det gula meddelandefältet uppe i IE. Välj Hämta filen Välj sedan Spara, och spar filen på t.ex. skrivbordet, så att du lätt hittar den. Dubbelklicka sedan på den nedladdade filen (175.19_geforce_winxp_32bit_english_whql.exe), så är installationen igång. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted September 24, 2008 Author Share Posted September 24, 2008 En sista fråga , kollar den då själv vilket grafikkort jag har, och vad jag behöver installera. Ursäkta mina konstiga frågor, men lär mig mycket av dig, du har ju svarat på det mesta från mig. Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted September 24, 2008 Share Posted September 24, 2008 Jag länkade till drivrutinen för Nvidia Ge Force 6600. Det finns dock en automatisk identifiering av ditt grafikkort här. Tryck på Graphics Drivers under Option 2. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted September 24, 2008 Author Share Posted September 24, 2008 Jag gjorde som du skrev tidigare, och seb skötte det sig själv. Sparade filen, det är välan bra att ha den vid något annat tillfälle, måste man ibland kolla uppdateringar av grafikkortet. Tack, du är en klippa, jättesnällt av att man får så proffsig hjälp av dig. Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted September 24, 2008 Share Posted September 24, 2008 Jag gjorde som du skrev tidigare, och seb skötte det sig själv.Sparade filen, det är välan bra att ha den vid något annat tillfälle, måste man ibland kolla uppdateringar av grafikkortet. Tack, du är en klippa, jättesnällt av att man får så proffsig hjälp av dig. Lasse B Väl bekomme! Roligt att kunna hjälpa till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted September 24, 2008 Author Share Posted September 24, 2008 Absolut sista frågan nu, se nedan det var det första du skrev om att hämta. Det är en nVidia-komponent. Har du uppdaterade drivrutiner till ditt grafikkort? Annars hämta här. Det är välan då till mitt Ge Force 6600, så behöver jag inte söka på något annat ställe. Hur ofta bör man kolla drivrutinerna till kortet, och då är det välan bara att andvända länken du skickade ??. Nu skall jag sluta tjata. Ha en bra dag. Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted September 24, 2008 Share Posted September 24, 2008 Det är välan då till mitt Ge Force 6600, så behöver jag inte söka på något annat ställe.Hur ofta bör man kolla drivrutinerna till kortet, och då är det välan bara att andvända länken du skickade ??. Du skall förhoppningsvis inte behöva söka annorstädes. Uppdateringarna kommer inte så ofta, och om du inte upplever några problem finns det ingen stor anledning att uppdatera. En hyfsat färsk drivrutin bör du dock ha. Och det har du ju nu, eller snart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted September 24, 2008 Author Share Posted September 24, 2008 Om man utav misstag uppdaterat drivrutinerna 2 gånger,samma drivrutiner inte blir det välan dubbelt av det då ??? LB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted September 24, 2008 Share Posted September 24, 2008 Om man utav misstag uppdaterat drivrutinerna 2 gånger,samma drivrutiner inte blir det välan dubbelt av det då ???LB För att få två installationer måste du ha installerat drivrutinerna i två olika mappar. Installerade du i den mapp som installationsprogrammet föreslog? I så fall har du en isntallation. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted September 24, 2008 Author Share Posted September 24, 2008 Tackar. Ändrade inte till någon annan mapp, utan den som programmet föreslog. Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts