Silenz Posted September 26, 2008 Posted September 26, 2008 Hej Ska bygga en dator och en kompis och undrar nu hur det var man gjorde med hårddisken i Win Vista 32 bit??? Alltså man väljer ju storlek på primära c partisionen och formaterar och installerar Vista. Så långt vet jag men sen när Vista är installerat och klart så syns inte resterande del av hdn om jag minns rätt och hur gör jag för att få fram den? Quote
e-son Posted September 26, 2008 Posted September 26, 2008 Kontrollpanelen / Administrationsverktyg / Datorhantering / Diskhantering... initiera/formatera... via högerklick! Edit: För BÄSTA "performance"!.... lägg C: på en egen, lite mindre, opartitionerad disk! Quote
Bowmore Posted September 27, 2008 Posted September 27, 2008 Gör inte c: partitionen för liten bara, tänk på att winsxs växer hela tiden (min just nu 7GB, hela windowskatalogen 14 GB). Tänk också på att alla program installeras på c: som standard om du inte anger annan disk. Quote
Recommended Posts