Snoffa Posted October 2, 2008 Share Posted October 2, 2008 Hallå på er. Hoppas jag väljer rätt forumdel nu. Jag sitter och skapar en filmsamlings hemsida med asp och ms SQL. Nu ska jag till på funktionen "sök film" Någon som kan ge mig en knuff i rätt riktning om hur man skriver sql satsen? // Kristoffer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted October 2, 2008 Share Posted October 2, 2008 Jag är epic nybörjare på sql men kan gissa: select * from <tabell> where name="sökord"; Fast man borde nog kunna säga att det bara ska innehålla sökordet, inte vara lika med sökordet? Du kan ju söka på sql, eftersom det är en standrad över hur frågorna ska vara. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snoffa Posted October 2, 2008 Author Share Posted October 2, 2008 lite mera kod än så vart de till slut SELECT * FROM movies WHERE name LIKE '%"& Fixbug(Request.Form("value")) &"%'" or date LIKE '%"& Fixbug(Request.Form("value")) &"%'" order by name Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted October 2, 2008 Share Posted October 2, 2008 like var nyckeln till framgång Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts