rullerex Posted October 6, 2008 Posted October 6, 2008 Ett okänt fel har uppstått. Ämne '', Konto: 'pop3', Server: 'mailhost.terra.es', Protokoll: SMTP, Serversvar: '452 try later', Port: 25, Secure (SSL): Nej, Serverfel: 452, Felnummer: 0x800CCC6C Av okänd anledning så fungerar inte, skickande av epost längre i min stationära dator, får detta fel! Ta emot epost fungerar,har samma användare, pop3 och smtp som tidigare, då det fungerade. Bärbara med samma email operativssystem och konfigration, fungerar. question? Quote
jarru Posted October 6, 2008 Posted October 6, 2008 sökte på felkoden, kan vara för stor fil du försöker att skicka, "ostädat" i outlook/express, inte uppdaterat, kolla här http://simple-pc-help.com/support/errors_0...CFRWTMAodCAeWEw Quote
si3rra Posted October 6, 2008 Posted October 6, 2008 programmet på den länken verkar bara vara "regcure" registerstädning, borde väl inte ha med outlook att göra tror jag. som jag förstått så är 'mailhost.terra.es' en fri SMTP att använda? för det är väl inte den din leverantör tllhandlahåller? SMTP reply - 452 Requested action not taken: insufficient system storage Antagligen så är mailservern full för tilfället, försök igen senare, därav meddeladet "try later".. Quote
rullerex Posted October 6, 2008 Author Posted October 6, 2008 Det är över ett dygn sedan problemet uppkom, visserligen en helg. Jag får ju mail från servern, men kan inte skicka? Quote
rullerex Posted October 6, 2008 Author Posted October 6, 2008 Glömde att skriva, jag kommer in på mitt mailkonto via webbsidan hos terra.es, där är inga problem. Quote
jarru Posted October 6, 2008 Posted October 6, 2008 serversvar : try later, servern kan inte ta emot vad det verkar, stor fil ?, kan även vara .dll fel, därför "regcure" . (edit) du kan ju ha post i utkorgen i "kö" dessutom. har haft liknande fel och då hjälpte "regcure" Quote
rullerex Posted October 6, 2008 Author Posted October 6, 2008 Tack för tipsen "regcure" porovade jag med innan. Felet var tydligen i Anvädarinformation, Fler inställningar.. Den utgående servern (SMTP) kräver autentisering (ibockad) och Använd samma inställningar som på servern för inkommande e-post (ifylld) Hur detta har ändrats vet jag ej, men nu fungerar allt igen. Quote
Recommended Posts