Gå till innehåll

Lägga in länk till din hemsida på min hemsida


Gäst Naturguiden

Recommended Posts

Gäst Naturguiden

Jag vill att mina gäster skall kunna lägga in sin hemsideslänk utan att jag behöver göra det... kan man fixa sådant har sett det på en del sidor men inte fattat hur man gör

Någon som har tips

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en stor tröskel du måste kliva över för att göra detta.

På den simpla sidan har du HTML, helt statiskt innehåll, med viss hjälp av javascript.

För att göra vad du frågar efter måste du börja programmera din sida, inte bara koda den. Du får använda tex php och mysql för att göra detta.

Din server måste ha stöd för mysql och php för att kunna köra sidan, så det kommer inte fungera på vanliga gratisservrar.

Mycket jobb för en liten sak...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Jag vill att mina gäster skall kunna lägga in sin hemsideslänk utan att jag behöver göra det... kan man fixa sådant har sett det på en del sidor men inte fattat hur man gör

Någon som har tips

Skaffa ett gratis phpBB forum, länka det till din hemsida  och alla dina problem är lösta.

http://www.myfanforum.org/

Sen kan du ha forumet som gästbok, bildbok mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill att mina gäster skall kunna lägga in sin hemsideslänk utan att jag behöver göra det... kan man fixa sådant har sett det på en del sidor men inte fattat hur man gör

Någon som har tips

Skaffa ett gratis phpBB forum, länka det till din hemsida  och alla dina problem är lösta.

http://www.myfanforum.org/

Sen kan du ha forumet som gästbok, bildbok mm.

A men då blir ju funktionen inte integrerad i hans sida, utan allting sprids på olika sidor, och förmodligen kryllar detta av reklam och sådant eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Nej det är inte så farligt med reklam faktiskt. När jag gjorde mina hemsidor så utnyttjade jag gratis forum, det blev perfekt för att ha som gästbok och posta en del bilder i. Jag hade en länk till min "Gästbok" som även var ett litet forum. ;)

Funkade riktigt bra för jag fick ändå länka ihop mina 5 hemsidor till en enda.

Jo, jag "bäddade in" forumet i hemsidan, trots att man fick klicka på en länk. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Jaja då skippar jag det

Jag vet inte vad al6 menade med:

"Din server måste ha stöd för mysql och php för att kunna köra sidan, så det kommer inte fungera på vanliga gratisservrar."

Jag har ingen gratissida, jag betalar för den varje månad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Jaja då skippar jag det

Jag vet inte vad al6 menade med:

"Din server måste ha stöd för mysql och php för att kunna köra sidan, så det kommer inte fungera på vanliga gratisservrar."

Jag har ingen gratissida, jag betalar för den varje månad...

På Telia fick man 5 gratissidor men de var bara på 10 MB styck så jag länkade ihop mina sidor till en stor, fungerade bra. Gratisforum är inte dumt det heller, speciellt inte om man kan "bädda in" det i sidan så att det ser ut som om det är en del av hemsidan. Gästbok kan man också få gratis från ett flertal ställen, men ett forum är så mycket mångsidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaja då skippar jag det

Jag vet inte vad al6 menade med:

"Din server måste ha stöd för mysql och php för att kunna köra sidan, så det kommer inte fungera på vanliga gratisservrar."

Jag har ingen gratissida, jag betalar för den varje månad...

Visste inte det, men jag är inte säker på att det finns på din betalsida heller? Kolla upp om du kan köra php och mysql på din sida, det lär stå hos din "leverantör" eller vad man kalalr det... host?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han har bara stöd för ASP och ASP.NET, eller om han har bsd-servern så har han istället PHP, men jag tror han har Windowsservern.

Är det bara en länk som ska läggas in så räcker det ju med en vanlig textfil, separera varje länk med typ nyrad eller nulltecken.

Sök upp hur man skriver till textfiler i ASP vettja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller mejla bara webbhotellet du har och fråga vad du har och inte har.

Det står på sidan:

Vi använder två olika operativsystem för våra servrar - Windows och FreeBSD. Här följer en förteckning över vad dessa erbjuder. Välj det som passar dig bäst.

FreeBSD, med stöd för bl a PHP och CGI/Perl

Windows, med stöd för bl a ASP och ASP.NET

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...