BennyLindahl Posted October 8, 2008 Share Posted October 8, 2008 Varför måste MS Office H & S konfigureras varje gång jag startar Word 2007? Jag får följande meddelande: "Vänta medan Microsoft Office Home and Student konfigureras" Jag har naturligtvis full licens. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted October 8, 2008 Share Posted October 8, 2008 Har du en tidigare version av office installerat? Har du möjlighet att avinstallera den tidigare versionen är det naturligtvis den bästa, annars kan man med ett litet registerhack göra så att den inte registreras, fast risken är att t.ex word inte fungerar fullt ut. Öppna registereditorn... Start - Kör, skriv: regedit (enter) Leta fram HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftOffice12.0WordOptions Skapa ett nytt Dword som du ger namnet NoReReg Dubbelkicka NoReReg och ge den värdet 1, spara och stäng registereditorn starta om datorn... Om du inte vill göra dina ändringar själv, kan du ladda hem NoReReg.reg och installera den i registret. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts