Gå till innehåll

Köp av Asus 4870 x2


Eke100

Recommended Posts

Med hjälp av LightningStrikes länk så ser du att för din konfiguration rekommenderas minst 450W aggregat.

Därav drar nuvarande grafiken 100W så med burkens 350W och HD4870x2's 285W så är rekommenderas

350W + 285W --> minst 625W nätaggregat.

Enligt följande länk så har ditt nätaggregat 4 st 16A-skenor med 12V (500W) men som testarna skriver:

"As you can see, we could not only pull 740 W from this power supply at 45º C, but it was still maintaining efficiency above 80%!"

http://www.hardwaresecrets.com/article/402/9

Du hamnar alltså på gränsen för en stabil matning för full speleffekt med ett normalt 600W aggregat,

men ditt nätaggregat klarar att ge mer är andra aggregat i samma klass så du kan klara dig utan att byta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med hjälp av LightningStrikes länk så ser du att för din konfiguration rekommenderas minst 450W aggregat.

Därav drar nuvarande grafiken 100W så med burkens 350W och HD4870x2's 285W så är rekommenderas

350W + 285W --> minst 625W nätaggregat.

Enligt följande länk så har ditt nätaggregat 4 st 16A-skenor med 12V (500W) men som testarna skriver:

"As you can see, we could not only pull 740 W from this power supply at 45º C, but it was still maintaining efficiency above 80%!"

http://www.hardwaresecrets.com/article/402/9

Du hamnar alltså på gränsen för en stabil matning för full speleffekt med ett normalt 600W aggregat,

men ditt nätaggregat klarar att ge mer är andra aggregat i samma klass så du kan klara dig utan att byta.

Men kan man lita på övervolt och undervolts skyddet när jag har skaffat Asus 4870 x2 eftersom det varierar mellan 220 och 230 volt? Med mina dator delar som jag har nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men kan man lita på övervolt och undervolts skyddet när jag har skaffat Asus 4870 x2 eftersom det varierar mellan 220 och 230 volt? Med mina dator delar som jag har nu

Något över- eller under -spänningsskydd för ingående 220-240 Volt matningen finns inte inbyggt i

nätaggregaten. Det skyddet måste måste du i så fall ordna med hjälp av en extern UPS som stabiliserar

den spänningen. En UPS rekommenderas på landsbygden där nätspänningen i vägguttagen varierar

kraftigt och där man riskerar att drabbas av spänningsspikar i samband med blixtnedslag nära luftledningar.

Nätaggregatens uppgift är att trots varierande (inom gränser) inspänning på runt 230 Volt, omvandla

denna till ett antal noggrant stabiliserade och reglerade lägre utspänningar (t.ex. +12Volt) till

datorns olika delar.

Problemen med underedimensionerade nätaggregat är att vid för stort strömuttag så klarar inte

komponenterna av att leverera jämna utspänningar. Man säger att det blir rippel/störningar i matningen.

I det fall att nätaggregatet misstänker kortslutning, blir överbelastat eller överhettat så stänger nätdelen

av sig tills felet åtgärdats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 månader senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...