Gå till innehåll

En liten undring om Windows 98


Olivier

Recommended Posts

Var Windows 98 Second Edition ett "nytt operativsystem". Jag menar inte alls till utseende och funktioner utan mer hur man distribuerade det. Som ett Service Pack (nedladdning) eller var det någon som även dem med "vanliga Windows 98" fick köpa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, jag var med och en bra historia om Windows 98 SE a k a "Second edition" hittar du här:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Windows_98

http://www.pellesoft.se/area/articles/article.aspx?artid=818

Citerar lite snabbt:

Den 5 maj 1999 släpptes Windows 98 andra utgåvan för att fixar till en del buggproblem som den förra versionen hade.

Redan då började röster höjas att Microsoft försöker tvinga användarna att använda deras webbläsare och inte konkurrenternas. Microsoft svarade att det inte går att ta bort Internet Explorer eftersom då skulle operativsystemet inte fungerar så bra. Men en person vid namn Shane Brooks gjorde ett program som man kunde ta bort Internet Explorer från Windows 98 utan att förstöra operativsystemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var Windows 98 Second Edition ett "nytt operativsystem". Jag menar inte alls till utseende och funktioner utan mer hur man distribuerade det. Som ett Service Pack (nedladdning) eller var det någon som även dem med "vanliga Windows 98" fick köpa?

Den som hade första utgåvan av Windows 98 och ville uppgradera till andra utgåvan fick betala.

Gratis var däremot Windows 98 Service Pack 1 (för första utgåvan) som har beskrivningen

Innehåller år 2000-uppdateringar, utökat stöd för maskin- och programvara och annat för Windows 98

Nostalgi: år 2000-uppdateringar! geek!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...