Gå till innehåll

Hjälp med fel i loggboken


Gero

Recommended Posts

Gjorde en sökning, registernyckeln ligger under:

HKEY_LOKAL_MACHINE - Microsoft - WindowsNT - CurrentVersion - Winlogon - GPExtensions

När man sparat nyckeln, är det bara att dubbelklicka på filen så återställs den eller?

Jag måste starkt avråda från att ta bort den nyckeln... Har ingen aning om vad den gör specifikt, men man skall nog inte fippla med grupprinciperna via registret. Ta gärna en backup på nyckeln, öppna den med anteckningar och klistra in hela koden här så kanske jag får en ledtråd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindows NTCurrentVersionWinlogonGPExtensions{7B849a69-220F-451E-B3FE-2CB811AF94AE}]

Om det där var HELA koden, så är den definitivt trasig!... du skulle behöva ha tag i en hel sådan, om det går! Jag förslår att du helt enkelt låter den vara så länge!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(Får försöka ge fasen i att glo i loggboken, som för övrigt är ren trots diverse avstängda onödiga tjänster m.m)

Inget fel på att kolla lite i loggboken... där kan man lära sig mycket! Man måste dock inse att windows är långt ifrån fulländat... så har du inga problem, är det nog bäst att låta detta vara! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...