Jump to content

Recommended Posts

Posted

hej.

jag har ett väldigt irriterande problem. kör vista ultimate. jag kan inte skapa nya mappar!!! har funkat förut. jag undrar om mina änglar till ungar kanske pillat på nåt. jag kan iaf inte få ordning på d. vore tacksam om nån kan hjälpa mig..

Posted

dessvärre har det varit så här ganska länge nu =(. så det funkar nog inte med systemåterställning. har ju ingen lust att formatera för en sån grej. måste ju finnas nån enklare lösning..

Posted

För att slippa att spela "Gissa mitt fel" så försök att beskriva problemet själv.

Då vi slipper ställa en massa onödiga frågor.

Har du inte längre högerklick-alternativet "Nytt - Mapp" ?

Får du något felmeddelande ?

Är det problem även på egna platser som t.ex. Dokument ?

Posted

hej. ursäkta min otydlighet. finns ej skapa ny mapp som alternativ om jag högerklickar. om jag går upp i aktivitetsfältet och väljer ordna/ny mapp händer absolut ingenting. ingen ny mapp inget felmedelande nada!! 

Posted

För att konstatera om felet är generellt i Windows eller om det är ett lokalt fel för användarkontot,

så skall du skapa ett nytt användarkonto och testa att via detta skapa mappar.

Kan du skapa Nytt - Textdokument - Genväg och andra via högerklick ?

Posted

nix funkade inte med nytt konto heller. kan ej heller skapa nytt txt document. genväg. ja om jag högerklickar på tex en exe fil så kan jag skapa genväg.