Gå till innehåll

Var ligger maildatabaserna till Outlook 2003 och 2007?


Recommended Posts

Undrar en sak.

I windows mail för vista och otulook express för windows xp kan man enkelt säkerthetskopiera en hel mapp där alla filer och databaser för ett mailkonto ligger. kommer ej  ihåg exakt path nu men det är nåt i stil med c:documents & settingsanvändarnamnlocal settingsmicrosoftidentities blalalalal ... under där sedan ligger ju filer som är benämda inkorgen,utkorgen,borttaget etc ... likadant är det för både outlook express och windows mail, sökvägarna är något olika bara.

Kopierar man bara denna mapp kan man enkelt återskapa alla mail i en mailbox genom att kopiera tillbaka hela mappen.

Nu till frågan ...Outlook 2003 och 2007 verkar inte alls vara uppbyggt på detta vis ?? eller är det bara jag som inte hittar ????

Kör nämnligen en massa backupscript från en unix maskin på natten på företaget jag jobbar ... har helt enkelt delat ut mappana där mailen ligger med lösenord osv och sedan kör scriptet en packning av hela mappen med tgz.

Detta funkar ju såklart inte då med 2003 och 2007 eftersom jag inte hittar sökvägarna ... om det inte är uppbuggt på detta vis, hur kan jag göra då????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...