Gå till innehåll

Ominstallation av XP + Live mail


bjorn5555

Recommended Posts

Installationerna håller inte länge. Jag brukar ha 3-4 olika installationer ( * 2 datorer = 6-8 installationer) men nu vill jag ha Windows på minsta möjliga partion. Installera internet anslutningen, brandvägg och AV. Kopiera denna så jag har samma på fyra partioner och hålla dem uppdaterade. När jag behöver installera om så tar jag bara en kopia av någon av dessa 4. (XP, internet, brandvägg, AV, mail)

MEN

Jag vill ha program mappen på en separat partion och gemensam för flera kopior av Windows installationen. Äv pagefile och hiberfile på programpartionen  och även Live Mail. Minst en kopia av program mappen som hålls uppdaterad tillsammans med en kopia av registret.

HUR ändrar jag plats för program mappen under installationen?

Vissa program vill nog endast installera på C:program - Hur löser jag det? Flyttar programmen senare?

Live mail har jag haft länge men begriper inget. Var finns mina mail? Hur gör jag backup?

Ditt svar .... inkl det alla mina 15 konton eller enbart hotmail?

Live mail vill jag dessutom dela mellan två datorer. Har inte provat det ännu men det blir säkert problem som jag vill undvika.

Jag behöver nåt bra sätt, eller program, för att hålla kopior av registret. Jag har ännu inte lyckats använda någon kopia när de väl behövs. Med olika kopior av registret krävs färre kopior av Windows.

Nortons har orsakat mig mycket problem. Ghost och andra Nortons åkte ut för drygt 3 år sedan. Fortfarande skapar det problem bl.a papperskorgar som är svåra att tömma. Så ..... nämn inte Nortons tack. Filer som inte går att radera, osv. Mängder av 0 kb filer.

Acronis True Image  har lyckats bättre men tyvärr hade jag alla backup på en enda HD. (för att lätt kunna finna dem när de behövdes) Jag vill ha nåt bättre nu, litet, enkelt och inga program - det skall inte behövas.

Man skall inte behöva leta efter program och bootskivor för när man är där så har man fullt upp ändå med att rädda allt. Det finns ingen räddning som funkar om den verkligen behövs. och ... de är onödigt komplicerade = "användarvänliga" och oförskämt dyra och lika värdelösa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...