Gå till innehåll

Några W7 screenshots � fyll på med egna!


Stim

Recommended Posts

Har nu installerat och smått testat W7. Jag har inte hunnit testa speciellt mycket ännu men måste i alla fall säga att jag är väldigt nöjd hittills, och då speciellt  med aktivitetsraden. Se screenshots tagna nedan, kort bildbeskrivning följer längst ner.

Det som oroar mig lite är att MS tycks tagit bort den klasiska-startmenyn vilken känns rätt värdelös. Jag har otroligt svårt för den startmenyn som redan kom med XP. Den är rörig och jag har otroligt svårt att hitta program på ett lika snabbt och smidigt sätt som med den klasiska menyn.

Jag har letat efter den nu säkert över halvtimma i W7 men - verkar som - om MS tagit bort den tyvärr. Detta gör mig skakis och hoppas verkligen att möjligheten med också kunna ha klasisk-startmenyn finns kvar.

Hur som  helst verkar W7 förövrigt väldigt bra, av det lilla jag bara hunnit testa. Här är lite bilder;

1: Första bilden visar bland annat med "Use small icons" aktiverad. Quick launch samt den nya visa-skrivbords-funktionen.

2: Andra bilden visar bland annat Quick launch, några öppna program, mappar och filer med "Always group" inställning.

3: Den tredje bilden (min favoritvisningsläge) visar på liknande sätt fast med "Never group" inställning.

Värt att notera är att det går att stänga så som fönster, mappar, filer, IE-flikar med mera, direkt från "miniatyrfönstren" numera. (med X-knappen)  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varifrån har du fått W7? Den enda länk som jag sett hittills här i forumet fungerar inte (i alla fall inte för mig) och några vettiga alternativ dyker inte upp när jag googlar. Jag är SÅÅÅÅÅÅÅ sugen på att testa W7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in på nån torrent  sida (t.ex på TPB) och sök på "Windows 7" eller liknande så får du träffar på W7-beta.

Installera bara om du vill testa lite, inte för använda den som ett färdigtsystem arbeta, surfa på osv.

Dessa beta är nog inte lämpad som säkert och stabilt operativsystem, men också att dra hem från torrent kan medföra virus och annat olämpligt. Du får därför gå in och söka själv och dra hem nån version du tänker är säkert och virusfri. Den version jag dragit hem är inte kollad om den är ren från virus och annat olämpligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...