premier69 Posted November 12, 2008 Share Posted November 12, 2008 För någon vecka sedan började ett nytt problem presentera sig, som jag inte varit med om tidigare därför har jag svårt att avgöra vad som orsakar felet och hoppas på eran hjälp med att dra ner på listan över troliga kandidater... Ok, så problemet: Det började med att jag precis som alltid hade några nerladdningsprogram igång, satt och kollade på något tv avsnitt i media player classic och surfade lite i firefox då datorn plöttsligt frös sig och i det ögonblick den frös sig hakade ljudet upp sig på ett otroligt irriterande sett, hdd lampan på chassit lös konstant och inget hände. Jag startade om datorn, allt fungerade nu igen men sedan dök problemet upp igen, det verkar som att problemet dyker upp när jag försöker skicka en 4 gigs .mkv fil från D: hdd:n till F:( D: där nerladdningar hamnar och sedan sorteras när de flyttas till respektive hårddisk, F: är där jag lagrar filmerna) Utforskaren visar sin "progress bar" och snart saktas överföringen ner, stannar och datorn fryser sig. Ibland, om jag väntar länge nog istället för att trycka på chassi reset knappen får jag en blåskärm där det står något i stil med nvstore.sys och något fel. Sedan började dessa frysningar uppstå även om jag inte försökte flytta filer, felet skedde med tätare intervaller. Så jag formaterade datorn och det sker endå samma fel, dock inte lika ofta nu. Detaljer om min dator: Asus P5N-T Deluxe med senaste Bios 6st HDD 2st raid-0 stripe volymer 2hdd är E: de andra paret är F: och utöver det är D: och C:, Alla hårddiskar är sata2 Vista sp1 x64 (alla hotfixes) Nod32 security center 15.23 nforce_winvista64_international_whql 178.24_geforce_winvista_64bit_english_whql Kan det vara så att min D: hårddisk är skadad? den är ungefär 1 månad gammal bara. Jag har kört utförliga scan disks på alla utan problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frederik Posted November 12, 2008 Share Posted November 12, 2008 Kom bara att tänka på om du kanske har tillräckligt med watt i din strömförsörjning? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted November 12, 2008 Share Posted November 12, 2008 Känns på något vis som om du skickar en fil från HD med NTFS till en HD med FAT32 Fat32 fil under 4GB NTFS fil över 4 GB Borde formatera om den disken som inte klara av dina stora filer till NTFS EDIT: Klarar ditt nätaggregat av alla dom diskarna och allt annat som du har i datorn.. Jag menar 6 diskar tar ju lite ström Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
premier69 Posted November 12, 2008 Author Share Posted November 12, 2008 Alla diskar är NTFS och det är ett 700W nätagg utöver det sitter ett geforce 260 som drar rätt mycket men detta problem känns inte som det är ett problem med watt antalet, eller hur? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarru Posted November 13, 2008 Share Posted November 13, 2008 Testa om det fungerar med en tidigare version av nForce Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frederik Posted November 13, 2008 Share Posted November 13, 2008 Jag hade nog testad att plocka bort lite hardware (ett par HD) och testa hur datorn uppför sig under samma belastning som då felet uppstod, då får du en indikation om det är ett strömförsörjningsproblem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
premier69 Posted November 24, 2008 Author Share Posted November 24, 2008 Jag har testat att plocka bort alla utom 2 diskar, det har inte hjälpt. Är moderkortet trasigt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts