Gå till innehåll

Nytt konstigt problem med datorn.


premier69

Recommended Posts

För någon vecka sedan började ett nytt problem presentera sig, som jag inte varit med om tidigare därför har jag svårt att avgöra vad som orsakar felet och hoppas på eran hjälp med att dra ner på listan över troliga kandidater...

Ok, så problemet:

Det började med att jag precis som alltid hade några nerladdningsprogram igång, satt och kollade på något tv avsnitt i media player classic och surfade  lite i firefox då datorn plöttsligt frös sig och i det ögonblick den frös sig hakade ljudet upp sig på ett otroligt irriterande sett, hdd lampan på chassit lös konstant och inget hände.

Jag startade om datorn, allt fungerade nu igen men sedan dök problemet upp igen, det verkar som att problemet dyker upp när jag försöker skicka en 4 gigs .mkv fil från D: hdd:n till F:( D: där nerladdningar hamnar och sedan sorteras när de flyttas till respektive hårddisk, F: är där jag lagrar filmerna) Utforskaren visar sin "progress bar" och snart saktas överföringen ner, stannar och datorn fryser sig.

Ibland, om jag väntar länge nog istället för att trycka på chassi reset knappen får jag en blåskärm där det står något i stil med nvstore.sys och något fel. Sedan började dessa frysningar uppstå även om jag inte försökte flytta filer, felet skedde med tätare intervaller.

Så jag formaterade datorn och det sker endå samma fel, dock inte lika ofta nu.

Detaljer om min dator:

Asus P5N-T Deluxe med senaste Bios

6st HDD 2st raid-0 stripe volymer 2hdd är E: de andra paret är F: och utöver det är D: och C:, Alla hårddiskar är sata2

Vista sp1 x64 (alla hotfixes) Nod32 security center

15.23 nforce_winvista64_international_whql

178.24_geforce_winvista_64bit_english_whql

Kan det vara så att min D: hårddisk är skadad? den är ungefär 1 månad gammal bara.

Jag har kört utförliga scan disks på alla utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Känns på något vis som om du skickar en fil från HD med NTFS till en HD med FAT32

Fat32 fil under 4GB

NTFS fil över 4 GB

Borde formatera om den disken som inte klara av dina stora filer till NTFS

EDIT:

Klarar ditt nätaggregat av alla dom diskarna och allt annat som du har i datorn..

Jag menar 6 diskar tar ju lite ström

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...