Gå till innehåll

Bra backupprogam till W2k3 server, ej den inbyggda?


mathie1

Recommended Posts

Tjenna

Skall sätta upp en ny server på jobbet, baserad på windows 2003. Kommer installera en del program på den som jag sedan gör klientinstallationer av på klienterna. Kommer använda den med apache web server för att serva filer via http internt inom företaget som intern ftp. Kommer även köra vmware server med ubuntu server i som kommer agera time server (ntp) för axis nätverkskameror samt köra cronjob som "resettar" kamerorna varje natt

Nu till min fråga. Har ett 15-tal klienter som jag vill ta backup på vissa mappar ex. en gångi veckan.

Har förberett klienterna genom att dela ut lite olika kataloger via smb som jag user och lösenordsskyddad samt satt i read only mode för att inte stöka till något. Dessa tänkte jag sedan mappa upp på servern (utdelningarna) och med något form av backup program vill jag då ta backup på det som finns i sharsen och spara på servern tex. en gång i veckan. Om det går att packa till en zip fil vore det ju bra oxå .... gör inget att programmet kostar pengar, vi har gott om dem heheh, vet bara inte vad jag ska köpa

Kom gärna med förslag!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...