mathie1 Posted November 12, 2008 Share Posted November 12, 2008 Tjenna Skall sätta upp en ny server på jobbet, baserad på windows 2003. Kommer installera en del program på den som jag sedan gör klientinstallationer av på klienterna. Kommer använda den med apache web server för att serva filer via http internt inom företaget som intern ftp. Kommer även köra vmware server med ubuntu server i som kommer agera time server (ntp) för axis nätverkskameror samt köra cronjob som "resettar" kamerorna varje natt Nu till min fråga. Har ett 15-tal klienter som jag vill ta backup på vissa mappar ex. en gångi veckan. Har förberett klienterna genom att dela ut lite olika kataloger via smb som jag user och lösenordsskyddad samt satt i read only mode för att inte stöka till något. Dessa tänkte jag sedan mappa upp på servern (utdelningarna) och med något form av backup program vill jag då ta backup på det som finns i sharsen och spara på servern tex. en gång i veckan. Om det går att packa till en zip fil vore det ju bra oxå .... gör inget att programmet kostar pengar, vi har gott om dem heheh, vet bara inte vad jag ska köpa Kom gärna med förslag!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HlK Posted December 12, 2008 Share Posted December 12, 2008 Arbetsrelaterade IT-frågor skulle jag söka svar/ställa på www.itproffs.se OBS, det är inget "hemmapul" forum. De är väldigt noga med det där, alltså bara för oss/dem som jobbar med IT. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts