Gå till innehåll

Installerat Thunderbird p.g.a. att Windows Mail saknas


DAson

Recommended Posts

Har installerat Mozilla Thunderbird p.g.a. att Windows Mail inte finns i Windows 7. Så jag kan äntligen använda det e-postprogrammet i den Windows utgåvan. I Vista gick det bara att använda Windows Mail.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har installerat Mozilla Thunderbird p.g.a. att Windows Mail inte finns i Windows 7. Så jag kan äntligen använda det e-postprogrammet i den Windows utgåvan. I Vista gick det bara att använda Windows Mail.

//DAson

Då var det nog något fel på din Vista-installation… ??? Bra att det fungerar i Windows 7. :)

Thunderbird 2 System Requirements

Windows

Operating Systems

Windows 98

Windows 98 SE

Windows ME

Windows NT 4.0

Windows 2000

Windows XP

Windows Server 2003

Windows Vista

http://www.mozilla.com/en-US/thunderbird/s...quirements.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Hmm konstigt jag använder Bara Thunderbird och det fungerar kanon i alla väder i Vista och XP

Så som JoWa säger så måste du haft något problem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går att installera Thunderbird i Vista men att använda Thunderbird gick inte för att den kunde inte importera E-post eller Kontakter från Thunderbird, så det är därför jag alltid fick använda Windows Mail i Vista. I Windows 7 finns inre Windows mail så då använder jag Thunderbird.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går att installera Thunderbird i Vista men att använda Thunderbird gick inte för att den kunde inte importera E-post eller Kontakter från Thunderbird, så det är därför jag alltid fick använda Windows Mail i Vista. I Windows 7 finns inre Windows mail så då använder jag Thunderbird.

//DAson

Kan det vara så att sökvägen till Thunderbirds e-post, adressbok, inställningar och lösenord är olika i XP och Vista? Eller använde du olika användarnamn?

I så fall, om du har sparat C:Documents and Settings[användarnamn]Application DataThunderbird, som är standardsökvägen i XP, skapa ett nytt konto i Thunderbird i Vista, ta reda på sökvägen till Thunderbird-mappen via Verktyg, Kontoinställningar…. Gå till den mapp som Thunderbird-mappen ligger i, och ersätt den med den gamla Thunderbird-mappen som du sparde i XP.

Om det nu var det du menade med ”importera E-post eller Kontakter från Thunderbird”? ::)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...