DAson Posted November 21, 2008 Posted November 21, 2008 Har installerat Mozilla Thunderbird p.g.a. att Windows Mail inte finns i Windows 7. Så jag kan äntligen använda det e-postprogrammet i den Windows utgåvan. I Vista gick det bara att använda Windows Mail. //DAson Quote
JoWa Posted November 21, 2008 Posted November 21, 2008 Har installerat Mozilla Thunderbird p.g.a. att Windows Mail inte finns i Windows 7. Så jag kan äntligen använda det e-postprogrammet i den Windows utgåvan. I Vista gick det bara att använda Windows Mail.//DAson Då var det nog något fel på din Vista-installation… ??? Bra att det fungerar i Windows 7. Thunderbird 2 System RequirementsWindows Operating Systems Windows 98 Windows 98 SE Windows ME Windows NT 4.0 Windows 2000 Windows XP Windows Server 2003 Windows Vista http://www.mozilla.com/en-US/thunderbird/s...quirements.html Quote
Guest Naturguiden Posted November 21, 2008 Posted November 21, 2008 Hmm konstigt jag använder Bara Thunderbird och det fungerar kanon i alla väder i Vista och XP Så som JoWa säger så måste du haft något problem Quote
DAson Posted November 21, 2008 Author Posted November 21, 2008 Det går att installera Thunderbird i Vista men att använda Thunderbird gick inte för att den kunde inte importera E-post eller Kontakter från Thunderbird, så det är därför jag alltid fick använda Windows Mail i Vista. I Windows 7 finns inre Windows mail så då använder jag Thunderbird. //DAson Quote
JoWa Posted November 21, 2008 Posted November 21, 2008 Det går att installera Thunderbird i Vista men att använda Thunderbird gick inte för att den kunde inte importera E-post eller Kontakter från Thunderbird, så det är därför jag alltid fick använda Windows Mail i Vista. I Windows 7 finns inre Windows mail så då använder jag Thunderbird.//DAson Kan det vara så att sökvägen till Thunderbirds e-post, adressbok, inställningar och lösenord är olika i XP och Vista? Eller använde du olika användarnamn? I så fall, om du har sparat C:Documents and Settings[användarnamn]Application DataThunderbird, som är standardsökvägen i XP, skapa ett nytt konto i Thunderbird i Vista, ta reda på sökvägen till Thunderbird-mappen via Verktyg, Kontoinställningar…. Gå till den mapp som Thunderbird-mappen ligger i, och ersätt den med den gamla Thunderbird-mappen som du sparde i XP. Om det nu var det du menade med ”importera E-post eller Kontakter från Thunderbird”? : Quote
Recommended Posts