DAson Posted November 21, 2008 Share Posted November 21, 2008 Har installerat Mozilla Thunderbird p.g.a. att Windows Mail inte finns i Windows 7. Så jag kan äntligen använda det e-postprogrammet i den Windows utgåvan. I Vista gick det bara att använda Windows Mail. //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted November 21, 2008 Share Posted November 21, 2008 Har installerat Mozilla Thunderbird p.g.a. att Windows Mail inte finns i Windows 7. Så jag kan äntligen använda det e-postprogrammet i den Windows utgåvan. I Vista gick det bara att använda Windows Mail.//DAson Då var det nog något fel på din Vista-installation… ??? Bra att det fungerar i Windows 7. Thunderbird 2 System RequirementsWindows Operating Systems Windows 98 Windows 98 SE Windows ME Windows NT 4.0 Windows 2000 Windows XP Windows Server 2003 Windows Vista http://www.mozilla.com/en-US/thunderbird/s...quirements.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted November 21, 2008 Share Posted November 21, 2008 Hmm konstigt jag använder Bara Thunderbird och det fungerar kanon i alla väder i Vista och XP Så som JoWa säger så måste du haft något problem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted November 21, 2008 Author Share Posted November 21, 2008 Det går att installera Thunderbird i Vista men att använda Thunderbird gick inte för att den kunde inte importera E-post eller Kontakter från Thunderbird, så det är därför jag alltid fick använda Windows Mail i Vista. I Windows 7 finns inre Windows mail så då använder jag Thunderbird. //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted November 21, 2008 Share Posted November 21, 2008 Det går att installera Thunderbird i Vista men att använda Thunderbird gick inte för att den kunde inte importera E-post eller Kontakter från Thunderbird, så det är därför jag alltid fick använda Windows Mail i Vista. I Windows 7 finns inre Windows mail så då använder jag Thunderbird.//DAson Kan det vara så att sökvägen till Thunderbirds e-post, adressbok, inställningar och lösenord är olika i XP och Vista? Eller använde du olika användarnamn? I så fall, om du har sparat C:Documents and Settings[användarnamn]Application DataThunderbird, som är standardsökvägen i XP, skapa ett nytt konto i Thunderbird i Vista, ta reda på sökvägen till Thunderbird-mappen via Verktyg, Kontoinställningar…. Gå till den mapp som Thunderbird-mappen ligger i, och ersätt den med den gamla Thunderbird-mappen som du sparde i XP. Om det nu var det du menade med ”importera E-post eller Kontakter från Thunderbird”? : Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts