ZiZi Posted November 25, 2008 Share Posted November 25, 2008 hejsan jag har ett problem som jag inte kommer tillrätta med. När jag är inne på msn space och vill spara nån bild som dom sänt i min gästbok får jag upp spara som och jag då accepterar och den sparar, så låser sig hela datan iu ca 20 sec förtår ej om det verkiligen ska vara så här. har avg antivirus installerat och msn beta lite data info windows vista home premium cpu 2,40 Ghz 2gb ram nvidia geforce 4000 Hoppas verkligen nån kan hjälpa mig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted November 25, 2008 Share Posted November 25, 2008 Dottern hade samma problem. Jag ttror du har svarat på din egen fråga: kombinationen mellan virusprogram och msn 9 Beta. Jag avinstallerade det hos henne och körde in 8:an istället... sen funkade det smidigt. Kör själv 9:an Beta men har den enbart för chatt och mail... då funkar det ok. Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZiZi Posted November 25, 2008 Author Share Posted November 25, 2008 ska testa dra ut msn beta och fixa in 8:an igen se hur det funkar återkommer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZiZi Posted November 25, 2008 Author Share Posted November 25, 2008 ??? Problemet finns kvar och det är bara på msn space det uppkommer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted November 25, 2008 Share Posted November 25, 2008 Ah... ok. Ingen aaaaning om vad det då kan röra sig om. Verkar som det har med sidan att göra om det bara är på Spaces det uppkommer... Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZiZi Posted November 25, 2008 Author Share Posted November 25, 2008 Har nu tagit bort avg men fann ingen tidigare msn så betan åklte in igen och har frågat fler folk om dom har problem med att spara bilder i spacet allt flyter på får jag till svar ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZiZi Posted November 25, 2008 Author Share Posted November 25, 2008 Så nu har jag msn 8.5 men det låser sig iallafall : och avg är utbytt till avast Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted November 25, 2008 Share Posted November 25, 2008 Du får alltså detta problemet när du ska ta ner bilder från spaces till din dator? Och INGEN annan sida ger dig samma problem? Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZiZi Posted November 25, 2008 Author Share Posted November 25, 2008 exakt och ingen jag snackat med heller har detta problem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted November 25, 2008 Share Posted November 25, 2008 Hur är du uppkopplad mot internet? Kabel mellan dator och modem eller trådlöst? Kanske rentav mobilt bredband? Använder du router? Du har inte märkt något alls som blivit sämre vad gäller din internetuppkoppling? Vad du eventuellt kan göra för att eliminera alla potentiella problem är att köra Diskrensning, så att alla cookies och temporära internetfiler rensas undan från datorn. Om inte detta hjälper så har vi iallafall fått detta gjort... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZiZi Posted November 25, 2008 Author Share Posted November 25, 2008 det har jag testat jag vet ej hur många gånger så det är gjort jag har kabel ingen router Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted November 25, 2008 Share Posted November 25, 2008 Ok.. det känns som det är tomt på ideér... Ett alternativ hade varit att modemet börjat ge sig. Men märker du överhuvudtaget inget annat så är det dött lopp.... Om du provar att logga in på Spaces hos en kompis (någon som inte använder samma anslutning som dig) får du samma problem då? Då kan det vara något skräp som hamnat på din sida... en infekterad bild eller fil. Känns ganska långsökt men värt att testa... Som jag sa... har inte mycket annat att komma med... Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZiZi Posted November 25, 2008 Author Share Posted November 25, 2008 har du själv vista så testa gå in i mitt space sen till gästboken och spara en av bilderna du ser på din data. tala sen om din data låser sig http://zizi66.spaces.live.com/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted November 25, 2008 Share Posted November 25, 2008 Jag växlade mellan 2 "mappar"... Vänner och Bilder På Mig... hängde sig direkt. För mig gav det sig inte efter 20 sekunder, jag fick starta om IE... så visst är det Spaces som orsakar låsningarna av någon anledning. Prova att starta IE i felsäkert läge (finns under startmenyn/alla program i Vista) och se om det blir bättre. Är så fallet är det ett tillägg som spökar. Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZiZi Posted November 25, 2008 Author Share Posted November 25, 2008 frågan är ju då vilket tillägg ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted November 25, 2008 Share Posted November 25, 2008 Troligen FlashPlayer... med tanke på vilken typ av bilder/foton du har där... Prova detta: Klicka dig fram till C:WindowsSystem32MacromedFlash... där finns en fil som heter typ FlashUtilXXX.exe. Klicka på denna och se om där finns en uppgradering av Flash. Är det så att filen heter FlashUtil10a.exe har du Flash Player 10... då kommer du att få lida ett tag innan problemen ger sig. Det har rapporterats en del problem med 10:an. Stör du ihjäl dig på detta och vill ha en omedelbar lösning på detta rekommenderar jag dig att köra Firefox... Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZiZi Posted November 25, 2008 Author Share Posted November 25, 2008 ja jag har 10 ??? men varför har då inte xp användrana problem jag har frågat en av minha vänner som har xp. hon kan spara hur lätt som hälst Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted November 25, 2008 Share Posted November 25, 2008 Det är IE 7 i Vista tillsammans med Flash Player 10 som genererar problem... vad jag vet. Har själv dessa symptom på vissa sidor, men inte alls till den grad som jag fick på din sida. Gick in på dotterns dator (XP SP3 med Flash 10) och det funkade helt perfekt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZiZi Posted November 25, 2008 Author Share Posted November 25, 2008 då blir det sätta in xp igen tror jag och låta vista vila. Tack så mycket för all hjälp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted November 25, 2008 Share Posted November 25, 2008 Nämen? Testa med Firefox.... har det parallellt med IE7 för att kunna hålla mig på de sidor som strular i IE7... behåll IE 7 som standard webbläsare och nyttja Firefox vid dessa tillfällen. En lösning på Flash 10´s buggar kommer så småningom.... Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted November 25, 2008 Share Posted November 25, 2008 Följ Mannemans råd, låt Vista vara kvar och kör med Firefox i stället för IE7. www.Firefox.com Jag laddade in sidan du angav. Med IE7 och det tog säkert 30 sekunder mot Firefox 2 sekunder. Högerklick på bilder och med valet "Spara bild som..." gick dock bra och snabbt i båda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZiZi Posted November 26, 2008 Author Share Posted November 26, 2008 det är för sent nu har xp in och det flyter på asbra så den får vara inne nu ett tag tills jag känner för att testa om det funkar med vista igen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted November 26, 2008 Share Posted November 26, 2008 Ah... ok. Är det gjort så är det gjort. Huvudsaken är att du är nöjd... Mvh // Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts