Gå till innehåll

Låser sig vid spara bilder


ZiZi

Recommended Posts

hejsan

jag har ett problem som jag inte kommer tillrätta med.

När jag är inne på msn space och vill spara nån bild som dom sänt i min gästbok får jag upp spara som och jag då accepterar och den sparar, så låser sig hela datan iu ca 20 sec förtår ej om det verkiligen ska vara så här.

har avg antivirus installerat och msn beta

lite data info

windows vista home premium

cpu 2,40 Ghz

2gb ram

nvidia geforce 4000

Hoppas verkligen nån kan hjälpa mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dottern hade samma problem. Jag ttror du har svarat på din egen fråga: kombinationen mellan virusprogram och msn 9 Beta. Jag avinstallerade det hos henne och körde in 8:an istället... sen funkade det smidigt.

Kör själv 9:an Beta men har den enbart för chatt och mail... då funkar det ok.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är du uppkopplad mot internet? Kabel mellan dator och modem eller trådlöst? Kanske rentav mobilt bredband? Använder du router?

Du har inte märkt något alls som blivit sämre vad gäller din internetuppkoppling?

Vad du eventuellt kan göra för att eliminera alla potentiella problem är att köra Diskrensning, så att alla cookies och temporära internetfiler rensas undan från datorn. Om inte detta hjälper så har vi iallafall fått detta gjort...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok.. det känns som det är tomt på ideér... Ett alternativ hade varit att modemet börjat ge sig. Men märker du överhuvudtaget inget annat så är det dött lopp....

Om du provar att logga in på Spaces hos en kompis (någon som inte använder samma anslutning som dig) får du samma problem då? Då kan det vara något skräp som hamnat på din sida... en infekterad bild eller fil. Känns ganska långsökt men värt att testa...

Som jag sa... har inte mycket annat att komma med...

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag växlade mellan 2 "mappar"... Vänner och Bilder På Mig... hängde sig direkt. För mig gav det sig inte efter 20 sekunder, jag fick starta om IE... så visst är det Spaces som orsakar låsningarna av någon anledning.

Prova att starta IE i felsäkert läge (finns under startmenyn/alla program i Vista) och se om det blir bättre. Är så fallet är det ett tillägg som spökar.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligen FlashPlayer... med tanke på vilken typ av bilder/foton du har där...

Prova detta:

Klicka dig fram till C:WindowsSystem32MacromedFlash... där finns en fil som heter typ FlashUtilXXX.exe. Klicka på denna och se om där finns en uppgradering av Flash.

Är det så att filen heter FlashUtil10a.exe har du Flash Player 10... då kommer du att få lida ett tag innan problemen ger sig. Det har rapporterats en del problem med 10:an.

Stör du ihjäl dig på detta och vill ha en omedelbar lösning på detta rekommenderar jag dig att köra Firefox...

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är IE 7 i Vista tillsammans med Flash Player 10 som genererar problem... vad jag vet.

Har själv dessa symptom på vissa sidor, men inte alls till den grad som jag fick på din sida. Gick in på dotterns dator (XP SP3 med Flash 10) och det funkade helt perfekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nämen? Testa med Firefox.... har det parallellt med IE7 för att kunna hålla mig på de sidor som strular i IE7... behåll IE 7 som standard webbläsare och nyttja Firefox vid dessa tillfällen. En lösning på Flash 10´s buggar kommer så småningom....

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följ Mannemans råd, låt Vista vara kvar och kör med Firefox i stället för IE7.

www.Firefox.com

Jag laddade in sidan du angav. Med IE7 och det tog säkert 30 sekunder mot Firefox  2 sekunder.

Högerklick på bilder och med valet "Spara bild som..." gick dock bra och snabbt i båda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...