Gå till innehåll

(LÖST)Windows Media Player startar inte (Vista Home Premium 64-bit)


hubalon

Recommended Posts

Har installerat Vista 64-bit på en laptop. Efter en vecka har jag hittat de drivrutiner som behövs.

När jag skall köra WMP så startar det ej. Vill helst inte installera om hela paketet och hittar inte ngn separat nedladdning av WMP för Vista. Någon som har en lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...
Har installerat Vista 64-bit på en laptop. Efter en vecka har jag hittat de drivrutiner som behövs.

När jag skall köra WMP så startar det ej. Vill helst inte installera om hela paketet och hittar inte ngn separat nedladdning av WMP för Vista. Någon som har en lösning?

Ladda ner och installera wmp då brukar det fixa sej.

Klicka på länken.

http://www.microsoft.com/windows/products/...er/default.mspx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Ladda ner och installera wmp då brukar det fixa sej.

Klicka på länken.

http://www.microsoft.com/windows/products/...er/default.mspx

På den sidan finns bara nedladdning till XP. Jag har valsat runt på olika forum och dammsugit Microsoft men det närmaste jag kommit är uppdateringar till WMP Vista x 64. WMP är installerat men den enda exe-fil som reagerar är setup_wm.exe som säger att jag kör det senaste.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På den sidan finns bara nedladdning till XP. Jag har valsat runt på olika forum och dammsugit Microsoft men det närmaste jag kommit är uppdateringar till WMP Vista x 64. WMP är installerat men den enda exe-fil som reagerar är setup_wm.exe som säger att jag kör det senaste.

Hittade lösningen :

1. Click Start, click Run, type regsvr32 jscript.dll, and then click OK.

2. Click Start, click Run, type regsvr32 vbscript.dll, and then click OK.

Note In Microsoft Windows Vista, these commands must be run from an elevated command prompt. For more information about the elevated command prompt in Windows Vista, visit the following Microsoft Web site, and then scroll down to the "Known Issues and Work-Arounds" section:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...