hubalon Posted November 30, 2008 Share Posted November 30, 2008 Har installerat Vista 64-bit på en laptop. Efter en vecka har jag hittat de drivrutiner som behövs. När jag skall köra WMP så startar det ej. Vill helst inte installera om hela paketet och hittar inte ngn separat nedladdning av WMP för Vista. Någon som har en lösning? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vistaalltomxp Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 Har installerat Vista 64-bit på en laptop. Efter en vecka har jag hittat de drivrutiner som behövs.När jag skall köra WMP så startar det ej. Vill helst inte installera om hela paketet och hittar inte ngn separat nedladdning av WMP för Vista. Någon som har en lösning? Ladda ner och installera wmp då brukar det fixa sej. Klicka på länken. http://www.microsoft.com/windows/products/...er/default.mspx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hubalon Posted January 27, 2009 Author Share Posted January 27, 2009 Ladda ner och installera wmp då brukar det fixa sej.Klicka på länken. http://www.microsoft.com/windows/products/...er/default.mspx På den sidan finns bara nedladdning till XP. Jag har valsat runt på olika forum och dammsugit Microsoft men det närmaste jag kommit är uppdateringar till WMP Vista x 64. WMP är installerat men den enda exe-fil som reagerar är setup_wm.exe som säger att jag kör det senaste. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hubalon Posted January 29, 2009 Author Share Posted January 29, 2009 På den sidan finns bara nedladdning till XP. Jag har valsat runt på olika forum och dammsugit Microsoft men det närmaste jag kommit är uppdateringar till WMP Vista x 64. WMP är installerat men den enda exe-fil som reagerar är setup_wm.exe som säger att jag kör det senaste. Hittade lösningen : 1. Click Start, click Run, type regsvr32 jscript.dll, and then click OK. 2. Click Start, click Run, type regsvr32 vbscript.dll, and then click OK. Note In Microsoft Windows Vista, these commands must be run from an elevated command prompt. For more information about the elevated command prompt in Windows Vista, visit the following Microsoft Web site, and then scroll down to the "Known Issues and Work-Arounds" section: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts