Gå till innehåll

Problem med trådlöst nätverk


Gäst Naturguiden

Recommended Posts

Gäst Naturguiden

Vad är det egentligen som åtgärdas om man installerar sp2

Jag har lite problem med att det mitt under användning bara dör en stund för att sedan komma igång igen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SP2 till Vista? Hmm... det är Beta, vilket alltid är en chansning.

Från förstasidan:

Om du svarar "nej" på någon av frågorna nedan rekommenderar jag dig inte att installera SP2 beta och istället invänta att den slutliga versionen släpps någon gång under första halvan av nästa år.

1. Lider du av ett specifikt problem som du vill testa om Service Pack 2 löser, exempelvis problem med trådlösa nätverk eller problem med vila eller viloläget?

2. Är du allmänt nyfiken på om SP2 innehåller några förbättringar för din dator?

3. Vill du dra nytta av för SP2 nytt stöd för exempelvis bluetooth 2.1 eller att kunna bränna blu-rayskivor?

4. Är du medveten om att installera betaversioner av Service Packs kan tvinga dig att installera om din dator?

Felet med din anslutning verkar mer som det ligger i kommunikationen mellan ADSL-modem och en router.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligen...

Jag hade samma problem med min gamla router. Fick alltid besked att det var en "problem-router" när det gällde att uppdatera IP-adress från ISP... (Telia i detta fallet). Med tiden blev mitt bara värre och värre trots uppgradering av diverse firmware från Netgear. Jag tröttnade och köpte en ny router... sen dess har jag inte haft problem en enda gång...

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid problem så är det ett måste att se till att ha senaste firmwre på routern, lika viktigt som att ha de senaste drivrutinerna för nätverkskortet. Den fix SP2 innehåller för trådlösa nätverk är att den åtgärdar en bugg som gör att det tar tid efter att ansluta till det trådlösa nätverket då datorn kommer från hiberantion. Det kan även finnas andra fixar med men just den buggen vet jag är löst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...