Gå till innehåll

Nummer på kommande beta?


Gäst fjamsetramsa

Recommended Posts

Man skulle kunna kalla det: Insidan 6.1... och utsidan 7.. .

6.1 = utmärkt kompatibilitet med Vista, 7 = massa synliga nyheter (t.ex. funktioner, program, prestanda).

Det heter ju trots allt Windows 7  ;)

Insidan och utsidan behöver nog inte alltid gå i jämn takt sett i nummer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kommer vara bygge 69xx eftersom man inte kommer gå till 7000 förrän RTM, och eftersom man redan är på 6956 så måste det bli 69xx.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte alls säkert eftersom det finns flera olika träd i koden. Winmain-trädet kanske är något helt annat än det träd som knoppats av till att bli betaversionen. Jag har för länge sedan lagt ner att bry mig om byggnummer eftersom det i ärlighetens namn endast är MS internt som har koll på detta :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte alls säkert eftersom det finns flera olika träd i koden. Winmain-trädet kanske är något helt annat än det träd som knoppats av till att bli betaversionen. Jag har för länge sedan lagt ner att bry mig om byggnummer eftersom det i ärlighetens namn endast är MS internt som har koll på detta :)

Förstod inte mycket, men jag är smart nog att räkna ut att Windows 7 kommer bli bygge 7000.

Och eftersom man redan är på bygge 695x, och aldrig går bakåt i byggen (så klart) så kan vilken dagiselev som helst räkna ut att betan kommer vara mellan 6956 och 6999, aka 69xx.

Okej, det är inte omöjligt att betan blir 68xx, men då är Microsoft bara dryga, eftersom vi redan varit där i och med PDC-pre-betan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...