LightningStrike Posted December 7, 2008 Share Posted December 7, 2008 ERROR_FILE_NOT_FOUND(0x80070002) kommer upp när jag ska installera SP2, jag har installerat den fil som den vill ha men problemet kvarstår, Alla uppdateringar är installerade. Vad göra nu? vLite? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted December 7, 2008 Share Posted December 7, 2008 Testat detta? http://support.microsoft.com/kb/910336 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LightningStrike Posted December 7, 2008 Author Share Posted December 7, 2008 Tack för dett snabba svar. Men det sket sig redan på 1b, jag har/hittade inte någon tjänst "Automatic Updates". Jag tycker jag borde ha en sådan men nepp. Letade flera gånger. Ska testa vLite. Eller så kan det vara ett bra tillfälle att byta till Windows7, är väldigt sugen på att testa det. Loggfilen säger följande om du undrar (tog bara med från där det gick fel) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted December 7, 2008 Share Posted December 7, 2008 Har du kört vLite på den installation du försöker installera SP2 på? Om du tänker försöka integrera SP2 beta skulle jag starkt avråda från detta och istället vänta på den skarpa versionen av SP2. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LightningStrike Posted December 8, 2008 Author Share Posted December 8, 2008 jag har nog kört vLite på den här som jag kör nu (intigrerat SP1), antar att jag ska vänta. vLite tycks inte gilla SP2 betan heller. En liten dum fråga till. Ska inte SP2 innehålla SP1? hur kommer det sig att den är mindre än SP1? är det för att den inte innehåller alla språk som SP1(skarp) har? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japanmannen Posted December 8, 2008 Share Posted December 8, 2008 En liten dum fråga till. Ska inte SP2 innehålla SP1? hur kommer det sig att den är mindre än SP1? är det för att den inte innehåller alla språk som SP1(skarp) har? SP2 innehåller inte SP1, utan SP1 är en förutsättning för att kunna installera SP2. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Typhos Posted April 2, 2009 Share Posted April 2, 2009 förövrigt heter inte tjänsten automatic updates i vista utan windows update denna felkod löser man lättast genom "inplace upgrade" du uppgraderar vista sp1 till vista sp1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts