Gå till innehåll

Ska beställa en nya dator, behöver råd


__087

Recommended Posts

Hej, som rubriken lyder är jag trött på min gamla långsamma dator och täntke nu köpa en ny.

Jag kommer mesta dels använda den till internet, msn, spel (the sims 2, counter-strike m.m..) och lite grann fildelning. Den jag har nu kan jag knappt lyssna på musik och surfa på samtidigt längre. Jag hitta en dator för 2.590 med frakt, men vet inte om denna är värd pengarna och fungerar bra till det jag vill ha den till. Tänkte om någon datorkunnig kunde ge mig råd, grejjerna som sitter i är:

     Moderkort: Microstar Am2+ GF6100 VGA  SATA2 LAN 7-CH mATX

     Processor: AMD Athlon 64 LE 1640 2.6 GHz

            Minne: 1 Gb

       Hårddisk: 160 Gb SATA2 7200 rpm

DVD Enheter: LG/Samsung 20X DVD+R/RW

              Ljud: Inbyggt 6channel ljud

           Grafik: Inbyggt GF6100 128 Mb

Nätverkskort: Inbyggt 10/100Mbit

           Chassi: ATX midtower 350W

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 53
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

hehe okej, men den här datorn skulle klara sig mycke bättre en den jag har nu? så mycke problem jag haft med den senaste tiden, stackarna här på forumet har inte gjort så mycke annat än att hjälpa mig  :D

En väldig skillnad, helt klart!

Om du tillämpar alla förslag du har fått i dina trådar, blir det en svindlande fartupplevelse! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej, men uppgifter om den ja har nu finns i min profil och den datorn ja skrev om är en komplett dator från http://www.officeone.se/

:D Fick för mig att det gällde en begagnad. :-[ Kanske p.g.a. det lilla arbetsminnet… och ingen länk…

Denna alltså: http://www.officeone.se/product.php?id=614494

Då kan du ju kanske beställa den med mer minne direkt? idea!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Office One Datta AB besvarade aldrig min fråga, hitta sedan en bättre dator med inte så värst stor skillnad funderar på att beställa den istället + att den finns i lager direkt. Här är länk: http://www.officeone.se/product.php?id=606870

Fisigt av dem att inte svara… thumbdown.gif

Det nya alternativet verkar ju bättre. Nu blir det åka av! ;D thumbup.gif

2 gb ram är nog fullt tillräckligt i flesta fall, åtminstone om du skall köra XP och inte t.ex. arbeta med väldigt stora bilder. Lätt att komplettera med mer minne i efterhand också, om du så vill. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jodå såvitt jag kan förstå och det är nog bättre än ditt gamla grafikkort

för övrigt verkar det vara en riktigt hygglig dator bra processor

men om du i framtiden bestämmer dig för att sätta i ett häftigare grafikkort så misstänker jag att du måste byta nätdel men än så länge hänger den nog med

lycka till

tub

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...