calderon Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 Ser just att någon undrar över stuguritningar, vilket påminner mej om det bord jag såg Martin Timell snickra ihop i "Äntligen hemma" , men aldrig kunde få ritning på. Nån som vet om man kan hämta dyligt i nån literatur nån stans ?? Nån som både kan data och är snickarglad alltså :-) mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 Mölndals Statsbiblioteks webkatalog är, eller har åtminstone tidigare varit, sveriges största länksamling och en ren guldgruva när det gäller att hitta lite mer udda saker. Jag har själv skaffat mig en diger samling ritningar och beskrivningar på div. möbel/finsnickeri den vägen! Under P TEKNIK, INDUSTRI, KOMMUNIKATIONER hittar du Ph Träteknik och träindustri, där kan du börja botanisera! http://bibliotek.molndal.se/webbkatalog/xph.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calderon Posted December 15, 2008 Author Share Posted December 15, 2008 Tack för tipset, men du måste ha ett par glasögon som jag inte har, jag hittade inte ett enda förslag på nåt i närheten.... ingen annan idé ??? mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted December 15, 2008 Share Posted December 15, 2008 "bord jag såg Martin Timell snickra ihop i "Äntligen hemma"".... säger kanske inte så mycket om vad det är du vill ha! Han har hållit på några år och skruvat ihop ett och annat! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calderon Posted December 15, 2008 Author Share Posted December 15, 2008 men snälla, kan du se mera än ett bord framför dej som har fasta bänkar och förmodligen x-ade ben i sidorna och om bordet är längre, en "pinne" i mitten mellan x-erna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts