TheUnderdog Posted December 10, 2008 Share Posted December 10, 2008 Hej! När jag lägger till vissa .avi-filer i programmet Windows DVD-bränning i Vista stängs programmet pga dataexekveringsskyddet. Jag har försökt stänga av detta skydd för programmet men Vista meddelar att det inte är möjligt. Hur löser jag problemet? Beror det på .avi-filen eller programmet? Tack på förhand! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lbl Posted December 10, 2008 Share Posted December 10, 2008 Prova att gå in på ditt Användarkonto och stäng av UAC (Fil-Exekveringsskyddet, eller vad det nu heter i Vista på svenska..), sen ska du kanske vara Administratör också, det brukar underlätta det mesta. /LbL! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheUnderdog Posted December 10, 2008 Author Share Posted December 10, 2008 Nej, detta hjälpte inte tyvärr. Testade att stänga av UAC:n, men dataexekveringsskyddet går fortfarande inte att stänga av för programmet enligt Vista. Konstigt nog kan jag lägga till vissa avi-filer i Win DVD-bränning, men inte andra. Vad kan det annars vara? /C Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lbl Posted December 10, 2008 Share Posted December 10, 2008 -> Testade att stänga av UAC:n, men dataexekveringsskyddet går fortfarande inte att stänga av Har du startat om ... ?? /LbL! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheUnderdog Posted December 10, 2008 Author Share Posted December 10, 2008 Ja, jag startade om efter inaktiveringen och innan jag försökte köra programmet igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lbl Posted December 10, 2008 Share Posted December 10, 2008 Försöker du alltså lägga in vanliga *.AVI filer/filmer på en DATA-dvd ?? (för att sen spela upp på en vanlig dvd-spelare som grejar att spela Divx filmer ?!) Det enda prg'et borde reagera på, är om det blir för mycket för en skiva, dvs över typ 4,5Gb. Men det finns ju mängder av fria prg som gör samma jobb, säkert både enklare och snabbare/bättre än vad Wins egna prg gör. Nu använder ju inte jag så speciellt många 'fria' prg själv, men CdBurnerXP, http://www.cdburnerxp.se/, gör ju det jobb du vill, snabbt och smärtfritt, så hämta hem det och se vad som händer med de filer du vill bränna, så har vi isåfall eliminerat filerna i sig som felkälla. /LbL! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts