Gå till innehåll

Ikonerna som försvann.....


BennyLindahl

Recommended Posts

Alla ikoner i snabbstartfältet försvann, och ersattes med Windows Explorers ikon.

Ikonerna var av typen ".lnk". Jag måste associera till ett program för att kunna öppna programmet.

Vet någon hur man gör??

Vilket program associerar man till ".lnk"?

Alla länkar till Internet fungerar. Men när jag försöker öppna något program jag får frågan om att associera till något. Är det någon som råkat ut för samma sak?

Hjälp emotses med största tacksamhet. Vill helst inte göra en nyinstallation.

Har försökt med "Systemåterställning" utan resultat.

mvh. Benny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Filändelsen .lnk är det samma som "genväg", och skall inte associeras till något program, eftersom varje programgenväg skall starta respektive program! Möjligen kan man redigera genvägens egenskaper, och manuellt skriva in "Mål" och "Starta i" (se bild). Det kan ju då bli ganska jobbigt om man har många genvägar. Jag vet inte vad det är som har hänt i ditt fall, men jag föreslår att du rensar snabbstartfältet från genvägar och försöker lägga dit nya! Gå till Start / Alla program... högerklicka på dom program du vill ha med, och välj "Lägg till i snabbstartfältet"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...