nissenisse Posted December 11, 2008 Share Posted December 11, 2008 Hej alla,,,har nu försökt o ansluta min bärbara dator till ett trådlöst nätverk. Routern är en D-link 655 själv så har jag en bärbar Acer 7530 med ett trådlöst nätverkskort som heter broadcom 802.11 g nätverksadapter Jag har Vista Home premium. Alla andra i nätverket har XP. Mindator hittar inget trådlöst nätverk överhuvudtaget fast jag sitter i det huset som den finns. Vad kan det vara för fel,,,,,har letat som en dåre överallt hur man ska göra. Men det fungerar inte,,,,kan någon hjälpa mig MvH Nybörjaren Knappen är påslagen som sitter på den bärbara datorn om att nätverkskortet är på,,,,så det beror det inte på Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted December 11, 2008 Share Posted December 11, 2008 Hej, Använder du något ”anslutningsprogram” från Acer? En vän till mig hade problem att ansluta till trådlösa nätverket med sin bärbara dator med Vista HP. Problemet löstes genom att jag inaktiverade det anslutningsprogram som datortillverkaren hade installerat, och istället använde Vistas funktion. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nissenisse Posted December 11, 2008 Author Share Posted December 11, 2008 nej du JoWa,,tack för att du svarar,,,,,,jag använder inget anslutningsprogram från Acer det vet jag inte ens om det finns i denna dator. Men jag använder Vistas egna rutor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nissenisse Posted December 11, 2008 Author Share Posted December 11, 2008 Jag vill lägga till att jag har telias mobila bredband installerat,,,kan det vara något som ska avinstalleras för att detta ska funka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts