Gå till innehåll

[LÖST] Integrera serienyckel i installation?


Gäst al6

Recommended Posts

Som rubriken säger vill jag veta om det finns något dokumenterat sätt att simpelt integrera en serienyckel (serial key) i en installation från Microsoft.

Jag har ett program som är nerladdat, och ett som är äkta, men eftersom det nerladdade har serienyckeln integrerad i själva installationen så jag inte behöver skriva något vid installation blir det oftast den skivan jag stoppar in.

Men nu har det kommit en uppdatering och jag skulle gärna vilja använda min äkta utgåva, men vill helst ha serienyckeln i från början.

Jag har sett massor av installationer från Microsoft - alla riktiga och äkta där serienyckeln redan satt i, så det tycks finns något lätt sätt att göra en installation sådan, typ lägga till en textfil i samma mapp som installationen eller så.

Är det någon som kan hjälpa mig för jag vill gärna använda så få piratversioner jag kan :) ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För Windows och Office-programmen exempelvis så kan du specificera produktnyckeln i en svarsfil eller anpassad fil som sedan används av installationsprogrammet. Vilket program gäller det?

Jag har faktiskt redan hittat svaret så det var kanske inte så nödvändig tråd, men den kan ju ge info för andra. Det gäller Visual Studio 2008 och man skulle skriva sin produktnyckel i setup.sdb under [Product Key]

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får ha en diskett med filen WINNT.SIF på, den innehåller en hel del man kan labba med, såsom t ex:

[Data]

    AutoPartition=1

    MsDosInitiated="0"

    UnattendedInstall="Yes"

[unattended]

    UnattendMode=FullUnattended

    OemSkipEula=Yes

    OemPreinstall=No

    TargetPath=WINDOWS

[GuiUnattended]

    AdminPassword=fa1a146534xvxcvd32432vcxv2730853fc2c19edgfgf345435vbcba3c84f3d35

    EncryptedAdminPassword=Yes

    OEMSkipRegional=1

    TimeZone=110

    OemSkipWelcome=1

[userData]

    ProductID=ABCDE-FGHIJ-KLMNO-QWERT-OSVNR

    FullName="Kalle Kula"

    OrgName="mingrupp"

    ComputerName=Bludder

[TapiLocation]

    Dialing=Tone

    AreaCode=08

    CountryCode=46

    Home_Page=http://www.smhi.se/weather/landvader/prognos15_7.htm

    Search_Page=www.google.com

[Proxy]

    Proxy_Enable=0

    Use_Same_Proxy=1

[identification]

    JoinWorkgroup=mingrupp

[Networking]

    InstallDefaultComponents=Yes

Osv, det finns faktiskt ett program med på en äkta Win XP CD, i >>Support>Tools finns DEPLOY.CAB, som innehåller ett prg för att fixa sånt här.

Sök på Göbbels för lektioner i hur man beter sig!

Finns för download hos MS också:

http://www.microsoft.com/downloads/details...;displaylang=en

Ändra språk först.

Jag har för mig man kan lägga in dessa uppgifter man kan ha i WINNT.SIF, istället i SETUPP.INI, som ligger i  i386  på CDn.

Men helt klart är att programmet nLite kan lägga in såna här uppgifter.

Så skaffa nLite och förenkla? för dig, eller sök och läs mer om WINNT.SIF och SETUPP.INI.

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehh...? Jaha..

Problemet är löst som jag sa; man lägger till sin produktnyckel under [Product Key] i filen setup.sdb.

Vad de två sista inläggen har med mitt problem o göra vet jag inte, jag menar..... disketter?

Inte mycket rätt där inte, tack för visat intresse ändå ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...