Gå till innehåll

Hur är säkerheten i Win7?


Gurra101

Recommended Posts

Säkerheten i Windows 7 bygger vidare på de grundläggande nyheter som introducerades i Windows Vista och inga grundläggande ändringar införs i Windows 7. Däremot finns det många förbättringar för de olika lagren av säkerhet som finns i Windows, bland annat förbättras BitLocker, Windows Defender, brandväggen med mera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som standard verkar UAC vara ett vanligt fönster utan den störiga mörka bakgrunden omkring sig.

Trodde detta skulle totalförstöra säkerheten, eftersom både jag och Microsoft skriver / vet om att man kan skicka viruella knapptryck till fönster, tex skicka en enter-knapp till UAC-fönstret så den accepterar allt automatiskt.

Men... jag har faktiskt ingen aning om hur dom har lyckats men jag har försökt vid flera tillfällen att skicka virtuella knapptryck till UAC utan att lyckas! Förstår verkligen inte hur det hänger ihop då jag kan skicka exakt vad jag vill till alla fönster, utom UAC!

Dock verkar det även vara så i Vista, så jag vet inte vad jag ska tro, men en sak är säker: Microsoft har tänkt hårt på den fronten - UAC verkar helt enkelt omöjligt (kanske att ta i, men ändå) att penetrera.

Det lär bli ett hårt motstånd, för framtida hot, enligt mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...