Hampus Posted December 20, 2008 Posted December 20, 2008 Använder Windovs Vista Home Premium SP1 Min dator är ca 1 år gammal, och problemet med systemåterställningen började för typ 3-4 månader sedan. När jag kör systemåterställning så kommer meddelande "Systemet kunde inte återställas". Fick ett tips om att avmarkera diskarna för systemåterställningen, starta om, samt återmarkera kryssrutorna, och detta hjälpte några gånger, men nu är det helt stopp på funktionen. Finns det någon lösning på problemet tro. Hampus Quote
waxinator Posted December 20, 2008 Posted December 20, 2008 Har du möjligen flera Windows installerade via MultiBoot ? Om man har Windows XP som startas upp ibland, och som ser Vistas diskar, så förstörs återställnings punkterna i Vista. Eller är det så att återställningspunkterna finns kvar men de kan inte användas ? Quote
Hampus Posted December 20, 2008 Author Posted December 20, 2008 Jag har enbart Windovs Vista, och jag har en relativt stabil miljö, med ytterst lite programinstallationer i övrigt, och som sagt det fungerade första halvåret, men så började problemen, och jag lyckades hålla igång "Återställningen" genom tipset om att avmarkera, då och då för att få en helt ny "upplaga", men nu är det samma problem även om jag testar återstart dagen efter att jag "rensat" Återställningsfilen och skapat en ny. Quote
Kent Posted December 20, 2008 Posted December 20, 2008 Har du möjligen flera Windows installerade via MultiBoot ?Om man har Windows XP som startas upp ibland, och som ser Vistas diskar, så förstörs återställnings punkterna i Vista. Eller är det så att återställningspunkterna finns kvar men de kan inte användas ? Sant.. men för kännedom.. man kan göra en "finnes" - så inte det problemet sker. Om man vill. Men jag tror färre blandar XP/vista på samma burk idag. kentan. Quote
Recommended Posts