lufsen69 Posted December 21, 2008 Posted December 21, 2008 Hej Tack för ett bra forum,här får man mycket hjälp och tips. Jag vill bränna flera dat eller mpeg eller avi filer på en dvd som man kan spela upp på dvd:n i vardagsrummet.Någon som vet hur man går till väga? Det är ju lite bökigt med vcd. MVH/Lufsen Quote
Guest fjamsetramsa Posted December 21, 2008 Posted December 21, 2008 Bränn som data skiva så funkar det.. Quote
Venoms Posted December 21, 2008 Posted December 21, 2008 Vill du använda menyer till din nya dvd... rekommenderar jag dig att använda convert X to dvd Anvisning om hur man gör... http://forum.superfundo.org/index.php?topic=5567.0 Quote
lufsen69 Posted December 24, 2008 Author Posted December 24, 2008 jo men min dvd som jag har klarar inte dataskivan.Jag menar lägga in flera filmer på en dvd. Jag gjorde det en gång med nero men kommer inte ihåg hur dessutom har jag kastat ut nero efter vistas intrång.Alltså flera mpeg,dat,avi filmer(vcd)på en dvd. Någon som har en lösning.Kör med roxio och imgburn nuförtiden. MVH/lufsen Quote
Venoms Posted December 24, 2008 Posted December 24, 2008 Nu läser du inte dina svar riktigt... Convert X to Dvd klarar av att lägga fler Video formats supported: avi, divx, xvid, mov, mkv, flv , mpeg1, mpeg2, mpeg-, nsv, dvr-ms, tivo, ts, ifo, vob, asf, wmv, realmedia, rm, rmvb, ogm, existing files from digital camcorders fler format... Dessa filer kompileras och konverteras till dvd-format innan bränningen. Sedan kan du använda vilket brännarprogram som helst. Quote
Guest Naturguiden Posted December 24, 2008 Posted December 24, 2008 Nu läser du inte dina svar riktigt... Convert X to Dvd klarar av att lägga fler Video formats supported: avi, divx, xvid, mov, mkv, flv , mpeg1, mpeg2, mpeg-, nsv, dvr-ms, tivo, ts, ifo, vob, asf, wmv, realmedia, rm, rmvb, ogm, existing files from digital camcorders fler format... Dessa filer kompileras och konverteras till dvd-format innan bränningen. Sedan kan du använda vilket brännarprogram som helst. Använda vilket brännarprogram som helst??? Lägg i en skiva så bränner convert x to dvd det du har konverterat... Funkar kanon har gjort 10 Klipp dvds i helgen, med menyer och allt Quote
Venoms Posted December 24, 2008 Posted December 24, 2008 Med vilket program som helst menar jag att om, man inte vill använda Convert X to Dvd's alternativ... vilket är det man bestämt vid installationen, kan man använda något annat. Quote
Guest Naturguiden Posted December 24, 2008 Posted December 24, 2008 OK kan man göra det jag fick då inte upp något sådant alternativ... menmen det blir du en filmapp så den kan man ju bränn amed vilket program amn föredrar... God Jul på er i tråden Quote
lufsen69 Posted December 24, 2008 Author Posted December 24, 2008 Tack för era svar.Jag provade som fjamsetramsa sa meen utan framgång. Ska prova andra alternativet nu. MVH/Lufsen Quote
Recommended Posts