Gå till innehåll

Hamnar i Outlook men vill istället till Outlook Express


Recommended Posts

Jag har Win XP med Word i Officepaketet, SP 3.

När jag vill skicka ett e-mejl direkt från Word hamnar jag direkt i Microsoft Office Outlook. Men jag vill använda Internet Explorer Outlook Express i stället, som jag alltid har gjort och som fungerar till min belåtenhet. (Office Outlook bara påminner mig om mitt f.d. hemska jobb  :o ).

Jag försöker markera Outlook Express i "Ange programåtkomst som standardprogram". Men den markeringen ramlar bort så fort jag går ur den. I Word hittar jag inga inställningsmöjligheter för detta.

Jag kan tillägga att jag har tagit bort Microsoft Office Outlook, men det hjälper inte. Word går dit i alla fall när man vill skicka ett dokument som e-post. Gäller för övrigt Microsoft Picture Manager som också är ett Officeprogram. Jag har inte testat, men det skulle säkert gälla även Exel om jag försökte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Startknappen - egenskaper - Startmenyn - Anpassning... längst ner leta reda på ditt mailprogram sen skall det väl vara klart... så gjorde jag iallafall

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...