Gå till innehåll

Min laptop startar inte (ACER Aspire 7720G)


Recommended Posts

När jag trycker på start knappen så börjar knappen att lysa och datorn att starta upp, själv uppstart ljudet pågår i bara 2-3 sekunder och lyset är tänt upp till 10 sekunder. Sedan blir allt tyst.

Detta problem har hänt ibland förr, men nu är det så hela tiden.

Har testat att köra utan batteri, funderade ett tag på att ta ut moderkorts batteriet, men det sitter fastklistrat.

Det verkar som om det är fel på min BIOS eller så? Någon som har tips på vad jag kan göra?

Har letat efter poster reda på forumet och säkt på acers sidor mm. Men hittar ingen lösning.

Har skrivit till ACER supporten, men dom skulle svara först efter ett par dagar(kontrorstid dagar).Det betyder nästa 2 veckor för mig att vänta på en lösning ifrån dom, så jag förlitar mig till er.

Vad göra?

MIN LAPTOP (inköpt maj 2008)

---------------

Dator: (laptop) Acer Aspire 7720G

Operativsystem: Microsoft Windows XP Pro med SP2 och senaste drivrutinerna(förinstallerat VISTA)

Processor: Intel core 2 duo T5250,1.5Ghz 667mhz, 2MB LS cache

Moderkort: ASUS A8N-E

Minne: 2x 1024MB DDR2

Grafikkort: NVIDIA Geforce 8400M GS 256MB

Hårddisk: 160GB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Koppla loss eventuella anslutningar som USB, mus och nätverk så dessa inte påverkar BIOS diagnostiken.

Koppla även loss batteripaketet (...inte det lilla som sitter på moderkortet ! ) och kör enbart på nätsladden.

Får du inget på skärmen så kan du prova att koppla in en yttre skärm om du har en sådan liggande...

I starten får du annars meddelande på skärmen om status och eventuella fel.

Normalt på en Acer bärbar är <F2> tangenten för att stoppa upp i BIOS. Där kan du först och främst

konstatera om datorn håller sig vid liv eller stannar även här.

Hinner du inte ens få text på skärmen innan den stoppar så är det nog bara att skicka iväg datorn... neutral!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...