Gå till innehåll

AVI och Explorer


bjorn5555

Recommended Posts

Det har hänt förr men jag glömmer fort.

Explorer tål inte att titta i mappar som innehåller avi.

Explorer kraschar och det gör även Dr. Watson och vissa viewers.

Det kan ge upp till 5 kopior av DR Watson  att avsluta.

Jag har installerat om alla viewers och codec. GOM Player som jag inte gillar är det enda som inte kraschar.

Spelar jag en avi i GOM Player så kraschar Explorer och Dr Watson  och jag tvingas avsluta aktivitet för dessa medan avi fortsätter.

Det är retligt att inte ens kunna sortera filerna på hårddisken utan dessa avbrott.  Jag installerade om Media Player samtidigt med Explorer.

Emellanåt dyker meddelandet upp att Windows inte kan visa filen medan den spelas upp på GOM Player.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte VCL men jag provar ...

Bra svar, Staken. Windows tillåter inte ändring  eller rättare  all visning ändras till miniatyrer varje gång jag öppnar Explorer och det är jäkligt irriterande.

Jag har haft problem med minatyrer tidigare men inte nu på senare tid.

Det går t.ex inte att radera mera än max 1000 filer om man har miniatyrvisning och bara 1 GB RAM.

Nu har jag 2 GB RAM och miniatyrerna stör mig inte men visningen går inte att ändra - för när jag ändrar så har Explorer redan kraschat även om det fortsätter att funka ett tag till.

Efter det jag startat om Explorer så är miniatyrvisningen tillbaka.  Ev. så går det inte att ändra pga Explorer har kraschat. Jag kan inte reda ut VARFÖR jag inte kan ändra visningen bestående och vet inte heller om det har med det hela att göra - men jag misstänker det.

Explorer kan ju ha kraschat så pass att det inte går att spara ändringen av visningen.

Visar jag lista så hinner jag starta avi före Explorer hinner krascha så det händer även om jag listar filerna.  Det är ju lurigt att även Dr Watson kraschar och ofta även Mediaplayer trots den inte används.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

C-partionen har bara 10 GB ledigt, f.ö. finns mer än 300 GB ledigt så det bör räcka.

Men Explorer fryser ofta och oförklarligt, anv ca 7-8% av cpu, växlingsfilen är inte speciellt stor, 893 MB till 2 GB RAM.

Cpu anv av bitTorrent 12% och systemets vänteprocess får resten  ....  av VAD??

av 7-8%  ..... då använder jag mindre än 1% cpu då till program??

Underligt att bilden ofta fryser. Programrutan kan bli nästan helvit och det kan ta ett par minuter innan  programmet går att kontrollera. Det verkar ju onekligen vara nån resursbrist men på vad?

Mer än 1 GB ledigt minne 545 trådar men det belastar ju internetuppkopplingen, 39 processer verkar väldigt mycket men de drar lite RAM och nästan 0 av cpu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...