Gå till innehåll

32 till 64 bitars Window Vista!


freddehboy

Recommended Posts

Hej

Jag skulle villja ha mer än 3 gb minne och då är man ju tvungen att byta till 64 bitars windows!

Jag ska på sikt byta processor m.m. och vill samtidigt gå över till 64 bitars windows Vista men har en del program som jag köpt men kommer de att fungera sedan på 64 bit?

Ha mycket Adobe program, Microsoft program och Flight Simulator X m.m.!

Lite kommentarer om det // Fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vista 64-bitars kör både 32 och 64-bitarsprogram, så om du inte har gamla program från början av 90-talet ska det gå fint. Vista 64-bitars kan nämligen inte köra 16-bitarsprogram, men det är vääääldigt lång tid sedan det var vad man använde.

Bara att kötta ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte riktigt, alltså min dator kom med Vista 32-bitars men jag laddade ner Vista 64-bitars och använde samma nyckel jag fått när jag köpt datorn och det fungerar, så det är nog bara kostnaden av själva skivan och porto eller något sådant man får betala om man inte laddar ner.

Vet inte om det räknas som olagligt att ladda ner Vista 64 från andra om man har egen nyckel, men jag skulle tro det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey, fint!

Hur är det med uppgradering då menar om man får köpa ett nytt Vista med 64 bit eller kan man få det gratis när man nu har köpt Vista 32 bit?

Har du köpt "retail" (inte förinstallerat i datorn, OEM), så kan du installera 64-bitars på samma licens... förutsatt att det inte är Vista Basic.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey, fint!

Hur är det med uppgradering då menar om man får köpa ett nytt Vista med 64 bit eller kan man få det gratis när man nu har köpt Vista 32 bit?

Har du köpt "retail" (inte förinstallerat i datorn, OEM), så kan du installera 64-bitars på samma licens... förutsatt att det inte är Vista Basic.

Fast det där kan inte stämma. Jag har Vista Home Premium OEM och fick den med 32-bitars och tog sen en 64-bitars skiva och använde samma nyckel och det har fungerat i ett halvår nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det där kan inte stämma. Jag har Vista Home Premium OEM och fick den med 32-bitars och tog sen en 64-bitars skiva och använde samma nyckel och det har fungerat i ett halvår nu.

Mjoo... jag kan inte svära på att det inte gäller även dom "bättre" OEM-versionerna! Men jag har bestämt för mig att jag har läst att det bara gäller business och ultimate!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...