Chicadee Posted January 7, 2009 Share Posted January 7, 2009 Hej alla! Jag har fått en dator men vet ej vad det är för grafikkort så jag kan inte ladda ner drivrutiner. Finns det något sätt på XP som jag kan hitta namnet på grafikkortet eller nått annat sätt?? Tacksam för hjälp//Chicadee Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted January 7, 2009 Share Posted January 7, 2009 Start > kör > dxdiag > Ja > Display-fliken: Device Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 7, 2009 Share Posted January 7, 2009 Hej alla!Jag har fått en dator men vet ej vad det är för grafikkort så jag kan inte ladda ner drivrutiner. Finns det något sätt på XP som jag kan hitta namnet på grafikkortet eller nått annat sätt?? Tacksam för hjälp//Chicadee Ladda ner programmet SIW, så får du reda på allt du vill, och lite till, om datorn! http://www.gtopala.com/siw-download.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Staken Posted January 7, 2009 Share Posted January 7, 2009 Högerklicka DenHärDatorn>Hantera>Enhetshanteraren>Bildskärmskort (Display Adapters). /Staken! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chicadee Posted January 7, 2009 Author Share Posted January 7, 2009 Tackar för hjälpen även om inget av det hjälpte mig Fick däremot hjälp från annat håll och troligtvis är det ett Nvida6600 men jag hittar ändå inga drivrutiner jag "törs" ladda ner Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Staken Posted January 7, 2009 Share Posted January 7, 2009 Vad menar du, kunde du inte SE grafikkortet ALLS? Det verkar ju väldans skumt, då verkar det ju antingen vara felinstallerat (sitter inte i sin slot ordentligt), eller så är det paj. Men drivrutiner till 6600 hittar du här: http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us Hämta hem de till 6-serien för ditt OS (XP, Vista), och kör sen bara filen. Den hittar ditt grafikkort automatiskt om det är korrekt fil du hämtat hem, så fel kan det inte bli. Är det inte korrekt grafikkort så avbryts installationen helt enkelt bara. /Staken! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts