Gå till innehåll

Inget Ljud


birath

Recommended Posts

Hej, har installerat den nya windows 7, men jag får inget ljud alls, den hittar inte ens några in pluggade "devices" har högtalarna i och har uppdaterat men inget händer , står bara no audio output device is installed... hjälp mej snälla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm integrerat va de.., det ända samt moderkortet som jag inte har bytt i datan än: /

Ja, det lär du inte byta ut då det sitter PÅ moderkortet.

Hursomhelst... kollade specen på din dator. HP bjuder bara på drivrutiner till XP. Vad du kan göra är att prova att gå in på Realtek och kolla efter vista-drivrutiner där... Realtek HD audio till XP finns enligt HP i din dator så det borde gå att hitta Vista-drivare....

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får inget ljud, souddevice är inte kompatibel från moderkortskivan. Det är sound max ad 1980 inbyggd på kortet. Några förslag? kanske pci ljudkort eller?

Jag kollade som sagt specen på din dator och fick fram att där sitter Realtek-ljudkretsar på den... har du en annan krets på din dator?

Hursom... hitta vista drivare via google och prova med dem. Jag har gjort en snabb koll och det är si och så med det. Alternativet är ett PCI-kort för några hundringar.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...