Gå till innehåll

Prova Windows 7.


nick

Recommended Posts

Hej på er.Hur gör jag om jag vill prova Windows 7 utan att det påverkar eller ändrar något i mitt vista ?.

Hej! du installerar det på en annan disk eller partition bara och gör du det från Vista så skapas det en bootmeny som du sedan kan välja operativ ifrån.

Vill du sedan ändra boot ordningen så finns det program för det för Windows 7 kommer att bli förstavalet

/Starplus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan även köra det virtuellt innuti Vista. Du laddar hem Virtual PC 2007 och installerar Windows 7 i det. Detta kommer dock inte låta dig prova allt i Windows 7, eftersom den virtuella PC:n inte har stöd för bl. a. Aero. Även prestanda är sämre virtuellt, men det är ett bra alternativ om man bara vill testa på det lite halvt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du sedan ändra boot ordningen så finns det program för det för Windows 7 kommer att bli förstavalet

/Starplus

Behövs inget program för att ändra detta, det går bra att ändra detta inne i W7 under settings för "startup and recovery".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...