Gå till innehåll

search indexer?


Slaggprodukt

Recommended Posts

och är det riskfritt?

installerade windows search 4.0 och är inte alls så imponerad av det. vill inte direkt ha det kvar men man kanske kan ha det kvar utan att det autostartar? hittar tjänsten och så - går att stänga av. är det utan problem att göra det eller bör man avinstallera det hela?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och är det riskfritt?

installerade windows search 4.0 och är inte alls så imponerad av det. vill inte direkt ha det kvar men man kanske kan ha det kvar utan att det autostartar? hittar tjänsten och så - går att stänga av. är det utan problem att göra det eller bör man avinstallera det hela?

"windows search" följer med Vista som standard, den är grymt bra, en funktion bland det bästa i Vistan.

Jag har kört windows search 4.0 på xp.. man får "tråckla" lite med den.. så ge den en chans till.

Tyvärr har jag inte tillgång till den nu.. men nån annan vet säkert.

kentan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och är det riskfritt?

installerade windows search 4.0 och är inte alls så imponerad av det. vill inte direkt ha det kvar men man kanske kan ha det kvar utan att det autostartar? hittar tjänsten och så - går att stänga av. är det utan problem att göra det eller bör man avinstallera det hela?

Det är bara att stänga av tjänsten om du inte behöver den. Inga biverkningar mer än att det går långsammare att söka i burken! Vill du ändå ha tillgång till en intern söktjänst som är blixtsnabb när du väl startar den, så kan jag rekommendera Everything...! Bara bocka ur den i MSConfig, om du inte vill att den skall autostarta... fast då tar den ett par sekunder på sig att indexera burken, när du startar den! ;)

http://www.voidtools.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...