Slaggprodukt Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 och är det riskfritt? installerade windows search 4.0 och är inte alls så imponerad av det. vill inte direkt ha det kvar men man kanske kan ha det kvar utan att det autostartar? hittar tjänsten och så - går att stänga av. är det utan problem att göra det eller bör man avinstallera det hela? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kent Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 och är det riskfritt?installerade windows search 4.0 och är inte alls så imponerad av det. vill inte direkt ha det kvar men man kanske kan ha det kvar utan att det autostartar? hittar tjänsten och så - går att stänga av. är det utan problem att göra det eller bör man avinstallera det hela? "windows search" följer med Vista som standard, den är grymt bra, en funktion bland det bästa i Vistan. Jag har kört windows search 4.0 på xp.. man får "tråckla" lite med den.. så ge den en chans till. Tyvärr har jag inte tillgång till den nu.. men nån annan vet säkert. kentan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 och är det riskfritt?installerade windows search 4.0 och är inte alls så imponerad av det. vill inte direkt ha det kvar men man kanske kan ha det kvar utan att det autostartar? hittar tjänsten och så - går att stänga av. är det utan problem att göra det eller bör man avinstallera det hela? Det är bara att stänga av tjänsten om du inte behöver den. Inga biverkningar mer än att det går långsammare att söka i burken! Vill du ändå ha tillgång till en intern söktjänst som är blixtsnabb när du väl startar den, så kan jag rekommendera Everything...! Bara bocka ur den i MSConfig, om du inte vill att den skall autostarta... fast då tar den ett par sekunder på sig att indexera burken, när du startar den! http://www.voidtools.com/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts