Luthor Posted January 16, 2009 Share Posted January 16, 2009 Tjenare! Petade in Windows 7 Beta i datorn igår, är helnöjd med det hittills förutom en sak, jag får inte AutoRun att fungera. När jag sätter i en CD/DVD så händer ingenting, har varit inne och kollat i Registry Editor, och i strängen HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Services/cdrom är värdet vid AutoRun satt till: 0x00000001 (1) Se bild nedan Finns även en sträng i samma som heter: AutoRunAlwaysDisable Vad har denna för funktion? Min DVD-brännare förekommer i och för sig inte i denna sträng... Någon som har förslag på vad som kan göras för att fixa detta? Tacksam för alla svar... /Lasse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted January 16, 2009 Share Posted January 16, 2009 Öppna den här datorn och klicka på cd/dvd:n. Va händer då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted January 16, 2009 Share Posted January 16, 2009 Kontrollera även inställningarna under "Control Panel\All Control Panel Items\AutoPlay" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luthor Posted January 16, 2009 Author Share Posted January 16, 2009 Sorry, verkar som om problemet är löst... Vet inte varför det inte funkade ett tag, men nu funkar det som det ska... Tack för svaren... /Lasse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 Don't be sorry ! Be happy ! ...för att problemet löste sig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts