Gå till innehåll

Finnes någon opensource prog typ Norton ghost?


Silenz

Recommended Posts

Skulle vilja ha ett program typ Norton Ghost 14 där jag kan installera Vista + alla uppdateringar osv sen göra en ghost skiva

som jag kan installera direkt från nästa gång.

Nu undrar jag om någon kan tipsa om nåt bra gratis alternativ till eller typ som Nortons ghost???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vilja ha ett program typ Norton Ghost 14 där jag kan installera Vista + alla uppdateringar osv sen göra en ghost skiva

som jag kan installera direkt från nästa gång.

Nu undrar jag om någon kan tipsa om nåt bra gratis alternativ till eller typ som Nortons ghost???

testa denna:

http://www.snapfiles.com/reviews/DriveImag...veImageXML.html

kent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen har vi då den ultimata nörd-metoden! :P

Genom att boota på en Linux Live-cd kan man använda Unix-verktyget "dd" för att clona en disk. Ett kort kommando i konsollen för att fixa en fullständig backup... ett annat lika kort kommando för att återställa backupen! Debian har en hyffsad guide! ;)

DebianHelp - Backup an entire hard disk using dd command

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du att ovanstående verkar "överkurs" så har Paragon en lysande proffslösning, som man numera tillhandahåller gratis för hemanvändare. Man måste dock registrera sig för att få sin licensnyckel! Jag hade problem att ansluta till registrerings-sajten med x64-versionen, men 32-bitars funkade utan problem! Kan rekommendera detta program! Enklare blir det nog inte... om man bortser från Unix dd-kommando då! ;)

Paragon Drive Backup 9.0 Express

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...