kattis Posted January 18, 2009 Share Posted January 18, 2009 Jag har fått ett problem. När jag ska gå in på någon av mina hårddiskar, alltså dubbelklicka på c och e-disken, så händer inget. Vad kan det bero på? När jag högerklickar på disken och trycker utforska så kommer jag in. Är det någon inställning som är fel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lbl Posted January 18, 2009 Share Posted January 18, 2009 Från vilket prg försöker du 'klicka', Utforskaren ?? Gå in på Utforskaren>>Verktyg>Folder Options>fliken Visa>Restore Default (Engelskan får du översätta själv :-) ). Stäng Utforskaren, starta den igen, prova. /LbL! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kattis Posted January 18, 2009 Author Share Posted January 18, 2009 Från vilket prg försöker du 'klicka', Utforskaren ??Gå in på Utforskaren>>Verktyg>Folder Options>fliken Visa>Restore Default (Engelskan får du översätta själv :-) ). Stäng Utforskaren, starta den igen, prova. /LbL! Jag har gjort det nu och det funkade inte. Det är alltså när jag går in på den här datorn och ska dubbelklicka på hårddisken, då funkar det inte, det har det alltid gjort förut. Om jag däremot högerklickar på samma hårddisk och väljer "utforska" så kommer jag in. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lbl Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 Du KAN ha ett Virus! Öppna C: hårddisken, och i roten, alltså C:\, så leta efter en fil som heter Autorun.inf. Det ska inte finnas någon sådan fil där, så gör det ändå det, så har du, eller har haft, ett Virus. Hittar du ingen Autorun.inf i roten på NÅGON av dina krånglande hd's, så är det inte det som är problemet. (Filen KAN möjligen också heta nåt annat än .inf sist, så kolla efter just Autorun bara.) Har du en sån fil, får vi gå vidare sen, men tills vidare kan du göra så här: >>Start>Kör CMD Klicka OK Då öppnas ett DOS-fönster, där skriver du vid C-prompten, resp. E-prompten: cd c:\ Tryck Enter attrib -r -s -h autorun.* Tryck Enter del autorun.* Tryck Enter e: Tryck Enter cd e:\ Tryck Enter attrib -r -s -h autorun.* Tryck Enter del autorun.* Tryck Enter Starta om datorn. Men har du ingen sån/a fil/er, så får du testa detta: >>Start>Kör Skriv: regsvr32 /i shell32.dll Klicka OK. Du ser ett meddelande med: DllRegisterServer and DllInstall in shell32.dll succeeded (Eller liknande). Nu ska det funka, förhoppningsvis ... :-) /LbL! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MissLyckad Posted January 28, 2009 Share Posted January 28, 2009 Jag har samma fel - provad och fick bort den på c disken och kan nu gå in på den efter omstart. Men fick inte e-prompten att fungera. cd e:\ när man skrivit in det ska det väl stå e:\> sen eller ngt liknande? Jag kom inte in på den. Varför inte? Tacksam för hjälp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohanF Posted January 28, 2009 Share Posted January 28, 2009 bara e: för att byta inte cd innan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts