Henke-W7 Posted February 2, 2009 Posted February 2, 2009 W7 har fungerat som en dröm sen jag började med det. Nu visar den dock framfötterna och bluescreenar i finaste beta-stil Det är tdx.sys som skapar detta hela tiden, DRIVER_IRQ_bla bla LESS 5ggr idag. Detta har inte hänt förut. Har ni några tips. Quote
lbl Posted February 2, 2009 Posted February 2, 2009 Borde väl kunna vara samma gamla fel som vanligt, så kolla in de här lösningarna: http://support.microsoft.com/search/defaul...mm=1&res=20 /LbL! Quote
Andreas Stenhall Posted February 2, 2009 Posted February 2, 2009 Har du installerat nätverksdrivare eller något program som installera drivrutiner nyligen? Quote
Henke-W7 Posted February 3, 2009 Author Posted February 3, 2009 Har du installerat nätverksdrivare eller något program som installera drivrutiner nyligen? Näe. Senaste drivarna jag installerade var grafikdrivarna. Fick en bluescreen då, men efter det har det varit lugnt. Jag orkar inte att det ska bråka med dom drivarna, så det är inte det felet. Det är ngt annat. Ska ta och kolla länken där uppe. Quote
Henke-W7 Posted February 3, 2009 Author Posted February 3, 2009 Näe.Senaste drivarna jag installerade var grafikdrivarna. Fick en bluescreen då, men efter det har det varit lugnt. Jag orkar inte att det ska bråka med dom drivarna, så det är inte det felet. Det är ngt annat. Ska ta och kolla länken där uppe. Mjo. Jag har lagt till en nätverksplats som mountas som Z: Quote
Andreas Stenhall Posted February 3, 2009 Posted February 3, 2009 Analysera kraschdumpen så kan du få fram mer info: http://www.tipsomvista.se/guider/95-felsoe...n-beror-pa.html Quote
Henke-W7 Posted February 4, 2009 Author Posted February 4, 2009 Jag önskar att tdx.sys var en drivrutin till en webkamera jag inte använder... Nåja, jag får kika på det där programmet. Var lägger sig dumpfilerna? Quote
Andreas Stenhall Posted February 4, 2009 Posted February 4, 2009 Nåja, jag får kika på det där programmet. Var lägger sig dumpfilerna? Dumpfilen hittar du direkt i Windows-mappen. Quote
Henke-W7 Posted February 5, 2009 Author Posted February 5, 2009 Well... Ni som kanske kan läsa ut detta bättre än jag kan ju kika på detta: READ_ADDRESS: GetPointerFromAddress: unable to read from 82b94984 Unable to read MiSystemVaType memory at 82b73180 00000060 CURRENT_IRQL: 2 FAULTING_IP: tdx!TdxEventReceiveConnection+2d3 8c414b93 ff7060 push dword ptr [eax+60h] CUSTOMER_CRASH_COUNT: 1 DEFAULT_BUCKET_ID: VISTA_DRIVER_FAULT BUGCHECK_STR: 0xD1 PROCESS_NAME: System STACK_COMMAND: kb FOLLOWUP_IP: tdx!TdxEventReceiveConnection+2d3 8c414b93 ff7060 push dword ptr [eax+60h] SYMBOL_STACK_INDEX: 1 SYMBOL_NAME: tdx!TdxEventReceiveConnection+2d3 FOLLOWUP_NAME: MachineOwner MODULE_NAME: tdx IMAGE_NAME: tdx.sys DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP: 4943153f FAILURE_BUCKET_ID: 0xD1_tdx!TdxEventReceiveConnection+2d3 BUCKET_ID: 0xD1_tdx!TdxEventReceiveConnection+2d3 Followup: MachineOwner Quote
Andreas Stenhall Posted February 5, 2009 Posted February 5, 2009 Har du någon nätverksdisk som du ansluter till eller möjligtvis en Mac eller Linuxdator? Quote
Henke-W7 Posted February 6, 2009 Author Posted February 6, 2009 Mjo. Jag har lagt till en nätverksplats som mountas som Z: I quote myself. Dags att avmontera den. Quote
Andreas Stenhall Posted February 6, 2009 Posted February 6, 2009 I quote myself. Dags att avmontera den. Missade visst det inlägget men du gör rätt i att koppla från den. Återkom gärna om hur fungerar! Quote
Henke-W7 Posted February 9, 2009 Author Posted February 9, 2009 Well... Nej, fortsatte BSODa, men bara i dockan verkar det som... Rullat tillbaks på XP nu, går inte att arbeta tyvärr. Det skrev dock över MBR, kan man återställa MBR med en W7 skiva eller är en Vista att rekomendera? Kanske even går med en XP skiva Quote
Andreas Stenhall Posted February 9, 2009 Posted February 9, 2009 Well...Nej, fortsatte BSODa, men bara i dockan verkar det som... Rullat tillbaks på XP nu, går inte att arbeta tyvärr. Det skrev dock över MBR, kan man återställa MBR med en W7 skiva eller är en Vista att rekomendera? Kanske even går med en XP skiva Du borde kunna fixa det i Recovery console för XP genom att boota på skivan och köra "fixmbr" i recovery consolen. Quote
Henke-W7 Posted February 11, 2009 Author Posted February 11, 2009 Nice, trodde inte XPs recovery console skulle känna igen en W7 installation =) Quote
Andreas Stenhall Posted February 11, 2009 Posted February 11, 2009 Nice, trodde inte XPs recovery console skulle känna igen en W7 installation =) Det gör den inte heller, den bara skriver över vad som kan tänkas finnas där Quote
Oxygen Posted February 15, 2009 Posted February 15, 2009 W7 har fungerat som en dröm sen jag började med det.Nu visar den dock framfötterna och bluescreenar i finaste beta-stil Det är tdx.sys som skapar detta hela tiden, DRIVER_IRQ_bla bla LESS 5ggr idag. Detta har inte hänt förut. Har ni några tips. Jag och många fler har upplevt samma problem. Problemet är en kombination av nätverkssökvägar till sambaenheter och virusskydd. Så lösningen är att inte använda några nätverkssökvägar till sambaenheter eller att avinstallera virusskydet(Hjälper inte att pausa). I mitt fall slängde jag ut AVG Free som skall enligt Microsoft fungera med W7 Quote
Andreas Stenhall Posted February 25, 2009 Posted February 25, 2009 Microsoft har nu släppt en patch för blåskärmar som har med tdx.sys att göra, se http://support.microsoft.com/kb/967891 Quote
Recommended Posts