davvekulneff Posted February 3, 2009 Share Posted February 3, 2009 När jag köpte min externa HDD, delade jag upp den i två partitioner. Nu har jag ångrat mig och vill slå¨ihop dem till en igen. Kan jag göra detta utan att ta bort innehållet på den ena partitionen? hur? om inte, hur gör jag för att slå ihop dem bara? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted February 3, 2009 Share Posted February 3, 2009 När jag köpte min externa HDD, delade jag upp den i två partitioner. Nu har jag ångrat mig och vill slå¨ihop dem till en igen. Kan jag göra detta utan att ta bort innehållet på den ena partitionen? hur? om inte, hur gör jag för att slå ihop dem bara? Om du behåller den partitionen som ligger först på disken så går det bra. Gå i så fall till Kontrollpanelen / Administrationsverktyg / Datorhantering / Diskhantering... högerklicka på den partition som skall tas bort och välj "Ta bort volym". När det är klart kan du högerklicka på den kvarstående partitionen och välja "Utöka volym"! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Easbone Posted February 5, 2009 Share Posted February 5, 2009 1. Skicka över det du vill behålla till en annan hårddisk.... 2. Ta bort partitionerna på den externa och gör om dom till en stor. 3. För tillbaka det du villa ha på den.... Mvh Easbone Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts